تاکید هیگ بر حمایت از معارضان سوری

۱۳ مرداد ۱۳۹۱ | ۲۰:۴۵ کد : ۱۹۰۵۰۷۰ سرخط اخبار

وزیر خارجه انگلیس با اشاره به کناره گیری فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه از سمت خود، بر حمایت کشورش از معارضان سوری تاکید کرد.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رویترز، در پی کناره گیری "کوفی عنان" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در سوریه از سمت خود، انگلیس روز گذشته بر حمایت غیرنظامی از معارضان سوری تاکید کرد.

 "ویلیام هیگ" وزیر خارجه انگلیس با تائید این موضوع  به رادیو بی بی سی گفت : « چنین اقدامی به معنای پایان دیپلماسی نیست. ما دیپلماسی را با روسیه و چین پیگیری می کنیم اما به مسایل دیگر هم می پردازیم.»

 هیگ افزود:« ما در هفته های آتی حمایت های عملی و نه حمایت تسلیحاتی را از معارضان سوری افزایش خواهیم داد. ما در زمینه ارتباطات و مواردی شبیه به آن به آنها کمک کرده ایم و قصد داریم با توجه به تعداد کشته ها و رنج و ناکامی مردم در روند دیپلماتیک باز هم به آنها کمک کنیم.»

 وزیر خارجه انگلیس همچنین روز گذشته در لندن در دیدار با "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه گفت:«روش دیپلماتیک از بین نرفته است اما (تاکنون) باعث ایجاد غم شده است.دیپلماسی تاکنون کارایی نداشته و برای هم مردم سودی نداشته است.»

پیش از این "دیوید کامرون" نخست وزیر انگلیس از سازمان ملل خواسته بود: اکنون که فرستاده ویژه سازمان ملل از سمت خود استعفا کرده است فشارها را بر دولت "بشار اسد" رئیس جمهور سوریه افزایش دهند.

نخست وزیر انگلیس اظهار کرد استعفای کوفی عنان به این معنی است که طرح وی که خواستار آتش بس در سوریه بود به نتیجه نرسیده است.

 این اظهارات در شرایطی مطرح می شوند که انگلیس یکی از کشورهایی است که علنا بارها به کمک به مخالفان نظام سوریه اذعان داشته و همواره به دنبال آن بوده است تا به شیوه های گوناگون از اعمال تحریم های بیشتر تا کمک های مستقیم به گروهک های مسلح، فشارها به دولت سوریه را افزایش دهد.

کلید واژه ها: انگلیس سوریه


نظر شما :