اخضر ابراهیمی به ایران سفر می‌کند

۲۶ شهریور ۱۳۹۱ | ۲۲:۱۶ کد : ۱۹۰۶۹۰۰ سرخط اخبار

باشگاه خبرنگاران نوشت:

مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی از سفر فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه به ایران خبر داد.

حسین شیخ الاسلام مشاور امور بین الملل رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در آینده نزدیک به ایران سفر می کند.

وی در ادامه به مذاکرات روز گذشته ابراهیمی با رئیس جمهور سوریه اشاره کرد و افزود: تاکید بر اتخاذ راه حل های دیپلماتیک از سوی اخضر ابراهیمی همان چیزی است که سوریه به آن نیاز دارد و یافتن راه حل سوری- سوری برای حل بحران این کشور بدون دخالت بیگانگان و بر اساس خواست مردم راهبرد ابراهیمی و مورد تایید جمهوری اسلامی ایران است.

شیخ الاسلام همچنین با اشاره به سفر کوفی عنان به تهران در جهت رفع مناقشات سوریه تصریح کرد: سفر مقامات بین المللی به تهران در جهت حل معضل سوریه نشان از نقش تاثیرگذار جمهوری اسلامی ایران در حل بحرانهای منطقه دارد و اخضر ابراهیمی نیز در همین راستا به کشورمان سفر خواهد کرد.

وی در پایان با بیان اینکه ابراهیمی به دنبال راه حلی سیاسی و پایان دادن به خونریزی و تروریسم است، افزود: درک و تحلیل نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه بیشتر از گذشته شده و با کسب اطلاعات از وضعیت سوریه و حمایت مردمی از دولت اسد، راهکار های نظامی را فاقد اعتبار می خواند.

کلید واژه ها: سوریه ابراهیمی


نظر شما :