درخواست روسیه برای برگزاری نشست گروه اقدام در باره سوریه

۱۹ مهر ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۹ کد : ۱۹۰۷۸۳۰ سرخط اخبار

ˈسرگئی لاوروفˈ وزیر امور خارجه روسیه خواستار برگزاری نشست ˈگروه اقدامˈ سوریه برای بررسی راهکارهای حل مسایل این کشور شد.روسیه خواستار برگزاری نشست گروه اقدام درباره سوریه شد. به گزارش ایرنا، وی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: روسیه برای برگزاری نشست دوم گروه اقدام در باره سوریه آمادگی دارد.

وزیر امور خارجه روسیه افزود: برای برگزاری این نشست در هر زمانی آمادگی داریم، اما معتقدیم که باید مقدمات آن فراهم شود.رییس دستگاه دیپلماسی روسیه گفت: در ماه اوت خواهان برگزاری این نشست شدیم تا در آن بر ضرورت اجرای توافقنامه ژنو تاکید شود و کشورهای شرکت کننده در آن بر طرف های درگیر در سوریه فشار وارد آورند.

وی اضافه کرد: اما شرکای ما برای برگزاری این نشست آمادگی نداشتند.ˈگروه اقدامˈ سوریه از پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل و برخی کشورهای همسایه سوریه تشکیل شده است.نشست نخست این گروه روز سی ام ماه ژوئن در ژنو برگزار و در جریان آن توافقنامه ژنو امضا شد، اما کشورهای غربی از تایید این توافقنامه که در آن بر توقف خشونت ها در سوریه و نیز آغاز مذاکرات طرف های سوری تاکید شده بود، خودداری کردند.روسیه بارها از این رویکرد غربی ها انتقاد کرد و خواستار اجرای کامل توافقنامه ژنو برای حل و فصل بحران سوریه و پایان خونریزیها در این کشور شده است.

کلید واژه ها: سوریه توافقنامه روسیه ژنو


نظر شما :