پاسخ نتانیاهو به چراغ سبز عباس

۱۴ آبان ۱۳۹۱ | ۱۹:۱۲ کد : ۱۹۰۸۶۷۹ سرخط اخبار

به گزارش فارس به نقل از روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» نوشت: بنیامین نتانیاهو امروز در ابتدای نشست کابینه اعلام کرد که آماده است همین امروز بر سر میز مذاکره با فلسطینیان بازگردد.

بنا بر اعلام رادیو ارتش اسرائیل، نتانیاهو همچنین گفته است که «محمود عباس» باید به میز مذاکره بازگردد و این تنها کاری است که اراده واقعی عباس برای مذاکره را نشان می دهد.

صحبت های نخست وزیر رژیم صهیونیستی پس از آن انجام شده که «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین چند روز قبل در مصاحبه با کانال 2 تلویزیون اسرائیل از لزوم ادامه مذاکرات سازش سخن گفت. او در صحبت های خود از تشکیل دولتی فلسطینی بر اساس مرزهای سال 1967 استقبال کرده و اعلام کرد که تا زمانی که در قدرت باشد اجازه شکل گیری انتفاضه جدیدی را نخواهد داد.

بسیاری از اسرائیلی ها نتانیاهو را متهم کرده اند که نتوانسته هیچ اقدامی در جهت مذاکره با فلسطینی ها انجام دهد و به همین جهت از سرگیری مذاکرات با فلسطینیان آن هم در آستانه انتخابات، فرصت بسیار ارزشمندی برای نتانیاهو به شمار می آید.

تاکنون صحبت های عباس با واکنش های مختلفی در داخل اسرائیل مواجه شده است. «آویگدور لیبرمن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به این اظهارات واکنش منفی نشان داده و عباس را به تلاش برای اثر گذاشتن بر نتایج انتخابات کنست اسرائیل متهم کرد. این در حالی است که «شیمون پرز» رئیس رژیم صهیونیستی به صحبت های عباس واکنشی مثبت نشان داده و از آن استقبال کرد.

کلید واژه ها: عباس اسرائیل نتانیاهو مذاکره


نظر شما :