واکنش حماس به پیروزی اوباما

۱۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۸ کد : ۱۹۰۸۸۵۹ سرخط اخبار

جنبش حماس در واکنش به پیروزی مجدد «باراک اوباما» در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از وی خواست تا در دوره دوم ریاست جمهوری خود به جانبداری از رژیم صهیونیستی پایان دهد.

به گزارش فارس به نقل از رسانه‌های خبری فلسطین، «سامی ابوزهری» طی سخنانی در واکنش به پیروزی مجدد اوباما گفت: ما از اوباما می‌خواهیم که در دوره دوم ریاست جمهوری خود سیاست خارجی آمریکا در قبال قضایای عربی و فلسطینی را مورد بازنگری قرار داده و به جانبداری آمریکا از رژیم اشغالگر اسرائیل پایان دهد.

وی افزود: هر گونه تغییر در رویکرد عربی در قبال دولت آمریکا به میزان ایجاد توازن در سیاست خارجی آمریکا در قبال قضایای منطقه بستگی دارد.

این در حالی است که «صائب عریقات» مذاکره‌کننده ارشد تشکیلات خودگردان فلسطین نیز ابراز امیدواری کرد که دوره دوم ریاست جمهوری اوباما دوره صلح، ثبات و دموکراسی باشد و اصل راه‌حل دو دولت محقق شده و اسرائیل تا مرزهای چهارم ژویئه سال 1967 عقب‌نشینی کند.

وی افزود: ما تصمیم داریم طرح فلسطین را این ماه به سازمان ملل ببریم و امیدوار هستیم که اوباما از حقوق فلسطینیان حمایت کند.

عریقات همچنین تصریح کرد که بهتر است اوباما سیاست شهرک‌سازی و دیگر تجاوزات اسرائیل را متوقف کند نه اینکه جلوی تلاش فلسطینیان در سازمان ملل را سد کند، اوباما باید بداند که جنگ هرگز به صلح و ثبات منجر نخواهد شد.

کلید واژه ها: اوباما آمریکا ریاست جمهوری


نظر شما :