شرط اوباما برای نتانیاهو

۰۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۸:۳۵ کد : ۱۹۱۲۱۴۶ سرخط اخبار

 رسانه های رژیم صهیونیستی گزارش دادند که باراک اوباما پاسخ مثبت به دعوت غیررسمی شیمون پرز برای سفر به اراضی اشغالی در دور دوم ریاست جمهوری اش را مشروط کرده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به گزارش پایگاه خبری آنتی وار، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا در سال 2008 به ریاست جمهوری رسید، اما هنوز به عنوان رئیس جمهور آمریکا به اسرائیل سفر نکرده و به جای آن فرستادگان بلندپایه را به اسرائیل فرستاده است.

رئیس جمهور آمریکا گفته است تنها در صورتی به اسرائیل سفر خواهد کرد که این رژیم در مذاکرات صلح با فلسطینی ها پیشرفتی معنادار داشته باشد.

اخیرا شیمون پرز، رئیس رژیم صهیونیستی به طور غیررسمی از اوباما دعوت کرد تا در سال 2013 به اسرائیل سفر کند و اشاره ویژه ای به کنفرانس ریاست جمهوری در ماه ژوئن و جشن تولد 90 سالگی خود در ماه اوت داشت.

کانال 10 تلویزیون اسرائیل گزارش داد که اوباما در پاسخ گفته است که از رفتن به اسرائیل خوشحال خواهد شد اگر که دلیلی دیپلماتیک برای این کار وجود داشته باشد.

اوباما در سال 2008 در حالی که برای رسیدن به ریاست جمهوری مبارزه می کرد به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری به اسرائیل سفر کرد.

در چهار دهه گذشته تنها روسای جمهور آمریکا که به اسرائیل سفر کرده اند، ریچارد نیکسون، جیمی کارتر، بیل کلینتون و جورج دبلیو بوش بوده اند.

اخیرا به نقل از اوباما اعلام شده بود که دیگر از دست نتانیاهو به خاطر تداوم شهرک سازی ها خسته شده است.

نتانیاهو نیز در پاسخ به اوباما اظهار داشت: تنها اسرائیلی ها تعیین می کنند که بهترین منافع آنها کجا است.

به گفته سفیر آمریکا در اسرائیل قرار است جان کری، که کاندیدای وزارت امور خارجه آمریکا است ماه آینده میلادی به اراضی اشغالی سفر کند تا به منظور از سرگیری فرآینده صلح اسرائیل و فلسطین تلاش کند.

کلید واژه ها: اسرائیل اوباما آمریکا ریاست ریاست جمهوری به اسرائیل سفر اسرائیل سفر جمهور آمریکا


نظر شما :