اسرائیل در برابر اوباما تسلیم نخواهد شد

۱۷ آبان ۱۳۹۱ | ۱۸:۴۳ کد : ۱۹۰۸۸۶۳ سرخط اخبار

معاون رئیس پارلمان رژیم صهیونیستی گفت که پیروزی مجدد نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به معنای لزوم تسلیم اسرائیل در برابر اوباما نیست و اسرائیل باید برای دفاع از منافعش فقط به خود متکی باشد.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری عبری زبان «عاروتص شوع»، «دنی دانون» معاون رئیس پارلمان اسرائیل (کنست)، امروز چهارشنبه در واکنش به پیروزی «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا در رقابت های روز گذشته ریاست بر کاخ سفید، اعلام کرد که پیروزی اوباما به معنای این نیست که رژیم صهیونیستی باید در مقابل او تسلیم شود و به شکست اعتراف کند.

این مقام اسرائیلی و عضو حزب راست گرای لیکود گفت: اسرائیل در مقابل اوباما سر تسلیم فرود نخواهد آورد.

دانون افزود: پیروزی اوباما به معنای این حقیقت است که اسرائیل باید از منافع خود مراقبت کند. ما نمی توانیم به هیچ کس جز خودمان متکی باشیم.

چنین اظهاراتی از سوی این مقام اسرائیلی علیه اوباما در حالی گزارش می شوند که اخیرا گزارش هایی درباره تشدید اختلاف میان سران واشنگتن و تل آویو درباره چگونگی مقابله با برنامه هسته ایران منتشر شده اند مبنی بر تاکید «بنیامین نتانیاهو» به آمریکا برای تعیین خط قرمز در قبال برنامه هسته ای ایران و نهایتا استفاده از گزینه نظامی علیه این کشور و مخالفت آمریکا با این پیشنهاد نتانیاهو و تاکید بر رویکرد تحریم، دیپلماسی و مذاکره.

رژیم صهیونیستی مدعی است که برنامه هسته ای ایران تهدیدی برای منافع تل آویو در منطقه محسوب می شود و این در حالیست که ایران مکررا با رد این ادعا و تاکید بر صلح آمیز بودن اهداف هسته ای اش، اعلام کرده است که به عنوان کشوری که عضو پیمان منع گسترش تسلیحات هسته ای موسوم به «ان پی تی» و یکی از کشورهای عضو آژانس بین المللی انرژی اتمی است، حق دستیابی به فناوری های مسالمت آمیز هسته ای را برای خود قائل است.

رژیم صهیونیستی ایران را تهدیدی برای ثبات و صلح منطقه ای و جهانی می داند درحالیکه خود این رژیم تنها دارنده زرادخانه های هسته ای در خاورمیانه محسوب می شود و با امتناع از امضای پیمان «ان پی تی»، به بازرسان آژانس اتمی نیز اجازه دستیابی به سایت های هسته‌ای خود را نمی دهد.

کلید واژه ها: اوباما اسرائیل آمریکا پیروزی


نظر شما :