افزایش ناگهانی بهای انواع نفت

۰۱ آذر ۱۳۹۱ | ۲۲:۰۵ کد : ۱۹۰۹۴۵۵ سرخط اخبار

بهای نفت روز چهارشنبه با ازسرگیری حملات ددمنشانه نیروهای نظامی رژیم صهیونیستی به غزه و کم رنگ شدن امیدها به برقراری آتش بس و کاهش نگرانی ها درباره عرضه نفت خاورمیانه، ناگهان بالا رفت.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لندن،بهای نفت خام برنت دریای شمال برای تحویل در ماه ژانویه در معاملات میان روز در لندن با یک دلار و 45 سنت افزایش به 111 دلار و 28 سنت برای هربشکه رسید.

بهای نفت خام شیرین سبک یا وست تگزاس اینترمیدیت برای تحویل در ماه ژانویه نیز در بورس نیویورک با یک دلار و سه دهم سنت افزایش به 87 دلار و 78سنت برای هربشکه افزایش یافت.

با وقوع انفجار در اتوبوسی در تل آویو که در آن دستکم 17 تن زخمی شدند که تلاش های بین المللی را برای پایان دادن به خشونت های بیرحمانه رژیم صهیونیستی در غزه بی نتیجه گذاشت،بهای انواع نفت خام بازهم اندکی افزایش یافت.

به گفته میرتو سوکو تحلیلگر موسسه واسطه گری« ساسدن فایننشال ریسرچ» با ادامه تداوم نگرانی ها درباره تنش های خاورمیانه بر بازار نفت، بهای انواع نفت خام بازهم افزایش یافت.

انفجاردر اتوبوس درتل آویو در حالی رخ داد که غزه که تحت تسلط حماس است با حملات جدید هوایی رژیم صهیونیستی به لرزه درآمد وˈهیلاری کلینتونˈ وزیر امور خارجه آمریکا و ˈبان کی مونˈ دبیر کل سازمان ملل متحد به سفرهایشان میان پایتخت رژیم صهیونیستی و سرزمین های فلسطینی برای متوقف کردن خونریزی ها ادامه دادند.

بهای انواع نفت در روز دوشنبه با تشدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه حدود دو دلار برای هربشکه افزایش یافت و به بالاترین میزان در یک ماه اخیر رسید.

همچنین قرار است وزارت انرژی دولت آمریکا روز چهارشنبه گزارش هفتگی خود را درباره ذخایر انرژی خود برای یک هفته منتهی به 16 نوامبر (26 آبان) منتشر کند.

بر اساس نظرسنجی که شبکه خبری داوجونز در میان تحلیلگران انجام داده است،انتظار می رود ذخایر نفت خام آمریکا به میزان 800 هزار بشکه افزایش یافته باشد.
 

کلید واژه ها: نفت خام دلار رژیم صهیونیستی دلار و


نظر شما :