امریکا کمک به معارضان سوری را بررسی می کند

۱۰ آذر ۱۳۹۱ | ۱۹:۲۹ کد : ۱۹۰۹۷۵۰ سرخط اخبار

وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد، واشنگتن در حال بررسی راه‌هایی کمک بیشتر به معارضان سوریه است.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، «هیلاری کلینتون» وزیر امور خارجه آمریکا روز گذشته در کنفرانسی که توسط مجله نریان پالیسی برگزار شد، گفت که آمریکا در حال بررسی نحوه کمک‌های آتی خود به معارضان سوریه است.

وی با اشاره به اینکه واشنگتن به دقت به دنبال آن است که چگونه می‌شود کمک‌های بیشتری را برای معارضان سوری فراهم کرد، افزود که قطعا آمریکا اقدامات بیشتری را طی هفته‌های آینده انجام خواهد داد.

کلینتون با اشاره به تشکیل ائتلاف ملی معارضان سوری تصریح کرد که ما سرانجام به یک نتیجه رسیده‌ایم و درباره اینکه چه اقداماتی باید انجام داد و چگونه باید انجام داد، متحد شدیم.

وزیر امور خارجه آمریکا از به رسمیت شناختن ائتلاف ملی معارضان توسط واشنگتن حرفی به میان نیاورد ولی در عین حال گفت که برای مدت‌های متمادی معارضان سوریه قادر نبودند چشم‌اندازی منسجم و یکپارچه از آینده این کشور پس از بشار اسد ارائه کنند. ما در این مسئله کمک‌های بسیاری به آنها کردیم.

این در حالی است که برخی منابع آگاه در وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کردند قرار است واشنگتن در نشست دوستان سوریه در مغرب، به طور رسمی ائتلاف ملی معارضان این کشور را به رسمیت بشناسد.

کلینتون با اشاره به شرکت گروه‌های مختلف در این نشست تصریح کرد که مدیریت این شرایط سخت است چرا که منافع گروه‌ها و بازیگران بسیاری باید مورد توجه قرار گیرد.

کلید واژه ها: معارضان آمریکا واشنگتن سوریه امور خارجه آمریکا


نظر شما :