رفع تحریم‌ها اولین ضرورت مذاکرات ایران با 1+5

۰۶ دی ۱۳۹۱ | ۱۷:۵۳ کد : ۱۹۱۰۸۲۸ سرخط اخبار

رئیس کمیسیون امنیت ملی وسیاست خارجی مجلس، رفع تحریم ها را اولین ضرورت مذاکرات با 1+5 دانست و گفت که اگر کشورهای عضو 1+5 در مذاکرات آتی عمل گرایانه برخورد نکنند نتیجه ای از این مذاکرات نخواهند گرفت.


به گزارش خبرنگار پارلمانی ایسنا، علاء الدین بروجردی که در حاشیه جلسه علنی صبح امروز در جمع خبرنگاران سخن می گفت اظهار کرد: با تحریم های تحمیلی به ملت ایران مواجهیم لذا اولین ضرورت مذاکرات آینده رفع تحریم هاست و اگر چنین رویکردی مبنا باشد می توان به تفاهم نزدیک شد.


وی اضافه کرد: امیدواریم کشورهای عضو 1+5 بر اساس تجارب ادوار قبلی عمل کنند چرا که اگر برخورد آنها یک سویه باشد و نه عمل گرایانه نتیجه ای نخواهند گرفت.


بروجردی درباره انتخاب جان کری به عنوان وزیر خارجه پیشنهادی اوباما تصریح کرد: امیدواریم ایشان واقع گرایی را مبنای نگاهش به ایران قرار دهد.


رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در خصوص طرح جدید روسیه و آمریکا برای سوریه گفت: هنوز هیچ گونه سند رسمی از این طرح به ایران ارائه نشده بلکه این صرفا یک گمانه زنی مطبوعاتی است، طبیعتا این که گفته می شود آقای اسد باید حضور سمبلیک و بدون اختیارات در پشت ریاست جمهوری داشته باشد منطقی نیست و آنچه مطرح می شود که اسد در انتخابات 2014 حضور نیابد هم خلاف قواعد دموکراسی است.


بروجردی درباره ی زمان و مکان مذاکرات آینده ایران و 1+5 نیز خاطر نشان کرد: در مورد زمان هنوز توافقی صورت نگرفته اما یکی از گزینه ها برای مکان برگزاری مذاکرات استانبول است، اما موافق برگزاری مذاکره در کشورهایی که در تحریم ها علیه ایران شرکت کردند نیستیم و معتقدیم که مذاکره باید در کشورهای بی طرف انجام شود.
 

کلید واژه ها: مذاکرات تحریم


نظر شما :