زمان مذاکرات ایران با ۱+۵ مشخص شد

۲۷ دی ۱۳۹۱ | ۲۲:۴۸ کد : ۱۹۱۱۶۴۲ سرخط اخبار

 

ایسنا نوشت:مذاکرات ایران و 1+5، پس از شش ماه تاخیر 9 و 10 بهمن (28 و 29 ژانویه) برگزار می شود.

به گزارش ایسنا، ایران و 1+5 توافق کرده اند پس از رسیدن به نتیجه قطعی بر سر مکان انجام مذاکرات، زمان و مکان گفت وگوها را به طور همزمان در بیانیه رسمی اعلام کنند. آخرین دور مذاکرات ایران و 1+5 (29 و30  خرداد) در مسکو برگزار شد.
رامین مهمان پرست، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان روز سه شنبه در نشست خبری هفتگی با خبرنگاران در باره زمان و مکان مذاکرات ایران و 1+5 اعلام کرد: هفته گذشته ایران پیشنهادهایش درباره زمان و مکان مذاکرات را اعلام کرد و دوشنبه شب خانم اشمید تماسی با آقای باقری داشت و در این گفت وگوی تلفنی دو طرف درباره زمان مذاکرات بعدی توافق کردند، البته قرار شد که معاون اشتون در اسرع وقت پاسخ کشورهای 1+5 درباره محل مذاکرات را هم اعلام کند تا بتوانیم مذاکرات را از سر بگیریم و دنبال کنیم.
سخنگوی وزارت خارجه در مورد این که آیا زمان توافق شده اواخر ژنوایه خواهد بود؟ گفت: موقعی که مکان مذاکرات مشخص شد زمان و مکان را با هم اعلام می کنیم.
دراین باره خبرنگار ایسنا اطلاع یافت، بر اساس آخرین توافق ها میان دو طرف مذاکرات 9 و 10 بهمن (29 و 30 ژانویه) انجام می شود.
با وجود توافق بر سر زمان مذاکرات، اما هم چنان مکان آن نامعلوم است. استانبول، ژنو و چند شهر دیگر برای میزبانی دور جدید مذاکرات پیشنهاد شده است.

کلید واژه ها: مذاکرات توافق ایران و 1+5 زمان و زمان و مکان و 1+5 و مکان


نظر شما :