جزئیات طرح جمعیت الوفاق بحرین

۰۳ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۶:۰۱ کد : ۱۹۱۱۸۸۲ سرخط اخبار

دولت بحرین تاکنون به طرح جمعیت مخالف الوفاق که شامل دو طرح است، پاسخ نداده است؛ طرحی که نخست شامل برپایی مذاکرات مستقیمی است که به تشکیل دولت و پارلمان منتخب بیانجامد و دیگری تشکیل دولت وحدت ملی است.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیرة، خلیل المرزوق، معاون سیاسی رئیس جمعیت ملی الوفاق اظهار کرد که این طرح شامل برگزاری مذاکرات جدی است که نمایندگان تمام مردم بحرین طرف های این مذاکرات باشند و نظام حاکم نیز یکی از شرکت کنندگان اصلی در مذاکرات باشد چرا که مشکل اصلی با نظام است.


المرزوق اظهار کرد که باید در خصوص دستورکارهای این مذاکرات توافق حاصل شود تا این مذاکرات تکرار مذاکرات گذشته نباشد که در حل و فصل بحران ثمره ای نداشتند.


وی بر لزوم برگزاری مذاکرات در خصوص مسائل مورد اختلاف و در راس آن تشکیل دولت و سپس انتخاب پارلمان دارای اختیارات کامل، تشکیل دستگاه قضایی مستقل و نظام عادلانه انتخاباتی و امنیتی تاکید کرد.


المرزوق تصریح کرد: گام بعدی این است که آنچه بر سر آن توافق حاصل شده است، در ساختار قانونی مطرح شود و سپس از طریق شورای موسسان قانون اساسی یا با برگزاری همه پرسی تصویب شود. این مساله به معنای اجرای انتخابات آزاد و شفاف و تشکیل دولت است.


وی تصریح کرد: اگر نظام نخواهد در این چارچوب گام بردارد، گزینه دیگری نیز وجود دارد که همان تشکیل دولت ملی است که تمام گروه ها را شامل شود و مخالفان نیمی از کرسی های آن را در اختیار داشته باشند.


معاون سیاسی رئیس جمعیت ملی الوفاق در ادامه تاکید کرد: توپ اکنون در زمین نظام، دولت و جامعه بین الملل است که با مشروع دانستن نظام بحرین مسئول تداوم بحران سیاسی در این کشور هستند.


وی عنوان داشت: مخالفان به رهبری جمعیت الوفاق اعتراضات مردمی، سیاسی و رسانه ای خود را ادامه می دهند تا تغییرات مثبتی در کشور اعمال شود و اقدامات نظام علیه قشر گسترده ای از مردم پایان پذیرد
 

کلید واژه ها: مذاکرات تشکیل دولت الوفاق سیاسی جمعیت


نظر شما :