درج نام تل آویو در فهرست ناقضان حقوق بشر انگلیس

۰۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۵۳ کد : ۱۹۱۲۰۳۷ سرخط اخبار

وزارت خارجه انگلیس در گزارش فصلی خود نام رژیم صهیونیستی را در فهرست دولت هایی قرار داده که لندن نسبت به وضعیت حقوق بشر در آنها نگران است. زیمبابوه، بلاروس، تشکیلات خودگردان فلسطین و افغانستان از دیگر کشورهای این فهرستند.


به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این گزارش که مربوط به سه ماه پایانی سال ۲۰۱۲ است، نام ۲۸ دولت جهان ذکر شده که دولت انگلیس بنابر گزارش های رسمی خود، از نقض حقوق بشر در آنها نگران است.


نام رژیم صهیونیستی در این فهرست در حالی گنجانده شده که این دولت خود را تنها "دموکراسی واقعی" در منطقه خاورمیانه می داند.


با این حال، دولت انگلیس مواردی چون حملات اخیر اسرائیل به نوار غزه و گسترش ساخت و سازها در کرانه باختری را ملاک هایی برای افزودن نام اسرائیل به این فهرست لحاظ کرده است.


به گزارش شبکه بی.بی.سی، در پی ارتقای وضعیت تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل متحد به "کشور ناظر غیرعضو" اسرائیل طرح گسترش ساخت و سازها در کرانه باختری را با وجود مخالفت بسیاری از کشورهای غربی، سرعت بخشید.


مخالفت ها با این تصمیم اسرائیل تا به آنجا پیش رفت که انگلیس، دانمارک، اسپانیا و سوئد در اعتراض به این تصمیم سفرای اسرائیل را فراخواندند.


قرار گرفتن نام رژیم صهیونیستی در فهرست دولت هایی که انگلیس نسبت به وضعیت حقوق بشر در آنها ابراز نگرانی کرده، همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری جلسه کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد در ارتباط با اسرائیل صورت می گیرد؛ جلسه ای که قرار است سه شنبه جاری برگزار شود و احتمالا در آن مساله ساخت و سازهای "غیرقانونی" در نوار غزه و سرزمین های اشغالی فلسطینیان را مورد بررسی قرار می دهد.

اسرائیل اعلام کرده که به احتمال زیاد در این جلسه شرکت نخواهد کرد و گزارش های کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد را دارای "تعصب و یهودی ستیزی ریشه دار در سازمان ملل متحد" ارزیابی کرده است

کلید واژه ها: اسرائیل حقوق بشر انگلیس


نظر شما :