سنا و کنگره رای اعتماد به چاک هیگل را به تاخیر انداختند

۲۷ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۴:۱۶ کد : ۱۹۱۲۸۰۹ سرخط اخبار

جمهوریخواهان سنای آمریکا تایید نامزدی چاک هیگل برای ریاست پنتاگون را به تاخیر انداختند.
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از بی بی سی، جمهوری خواهان در سنای آمریکا مانع برگزاری جلسه رای اعتماد به چاک هیگل نامزد رئیس جمهوری آمریکا برای وزارت دفاع شدند.

جمهوریخواهان معتقدند که هنوز پرسش های بی جواب زیادی باقیمانده که آقای هیگل باید پیش از برگزاری این جلسه به آنها پاسخ بگوید.

با این وجود جمهوری خواهان موافقت کرده اند دو هفته دیگر جلسه تازه ای برای رای گیری درباره سرنوشت آقای هیگل برگزار شود.

لئون پانتا وزیر دفاعی که دوران ریاستش به پایان رسیده تا زمانی که نامزد تازه تایید شود بر سرکار خواهد ماند.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید کار جمهوری خواهان را محکوم کرد و گفت که سناتورهای جمهوری خواه بازی سیاسی شان را به امنیت ملی آمریکا ترجیح می دهند.

سخنگوی کاخ سفید گفت: اکثریت سناتورهای آمریکایی با تایید نامزدی چاک هیگل موافقند و کار جمهوری خواهان هم نقض خواسته این اکثریت و هم ضد امنیت ملی کشور بود.

کارنی افزود: این وقت هدر دادن بدون تاوان نخواهد بود. وقت آن رسیده دست کم به خاطر حفظ منافع ملی از سیاست بازی درباره وزارت دفاع دست بکشیم و قید تاخیر و تعلل را بزنیم.

با این همه جمهوری خواهان که موافقت کرده اند بعد از تعطیلی ۱۰ روزه کنگره جلسه رای گیری را دوباره برگزار کنند گفته اند برای بررسی پرسش های باقی مانده نیاز به وقت دارند.

لیندسی گراهام سناتور جمهوری خواه ایالت کارولینای جنوبی گفته کماکان از جلسه رای اعتماد به عنوان ابزاری جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره حمله به کنسولگری آمریکا در بنغازی استفاده خواهد کرد.

هیگل هنگام این حمله یک شهروند عادی بوده است.

سناتورهای جمهوری خواه از هیگل به خاطر مخالفت با گسترش تحریم های ایران و سخنانش درباره نفوذ اسرائیل در سیاستگذاری آمریکا به شدت انتقاد کرده اند.

چاک هیگل که جمهوری خواه است، 66 سال سن دارد و از 1997 تا 2009 نمایندگی ایالت نبراسکا را در مجلس سنا بر عهده داشته است.

در صورتی که هیگل از سنا رای اعتماد بگیرد، نخستین سرباز حاضر در جنگ ویتنام خواهد بود که به وزارت دفاع ایالات متحده منصوب می شود.

کلید واژه ها: هیگل آمریکا


نظر شما :