رای گیری برای هگل در سنا به تعویق افتاد

۰۶ اسفند ۱۳۹۱ | ۲۰:۰۲ کد : ۱۹۱۳۲۱۷ سرخط اخبار
جمهوریخواهان حاضر در سنای آمریکا برگزاری جلسه رای اعتماد به نامزد تصدی پست وزارت دفاع این کشور را به تعویق انداختند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بی.بی.سی، به گفته سناتورهای جمهوریخواه هنوز پرسش هایی در خصوص "چاک هیگل" وجود دارد، اما با این وجود در اواخر ماه جاری میلادی آنها نظر نهایی خود در این مورد را اعلام می کنند.

بر اساس این گزارش جمهوریخواهان توانستند برای 10 روز دیگر تایید صلاحیت چاک هیگل نامزد تصدی وزارت دفاع آمریکا را به تاخیر بیندازند و علتش را هم نداشتن وقت کافی برای بازبینی کاندیداتوری وی عنوان کرده اند.

این در حالی است که حامیان هیگل در سنا با اشاره به مواردی همچون افغانستان و آزمایش جدید هسته ای کره شمالی، می گویند ارتش آمریکا نیازمند یک رهبر است.

در این میان "جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید با انتقاد از تاخیر به وجود آمده در تایید هیگل گفت : جمهوریخواهان یک چالش سیاسی در مقابل امنیت ملی آمریکا به وجود آورده اند.

کارنی در ادامه گفت : اکثریت سنا از نامزدی هیگل حمایت می کنند و اقدام جمهوریخواهان در به تعویق انداختن تایید صلاحیت وی، هم اقدامی علیه اکثریت سنا و هم اقدامی علیه منافع ملی آمریکاست. این هدر دادن زمان تبعاتی به دنبال خواهد داشت و به خاطر امنیت ملی آمریکا زمان آن است تا با پایان دادن به بازی سیاسی آغاز شده با وزارت دفاع، از هدر رفتن زمان جلوگیری کنیم.

اما جمهوریخواهان در پاسخ به این انتقادها می گویند که به زمان بیشتری برای به نتیجه رسیدن در مورد سوال های مطرح در خصوص هیگل دارند.

بر اساس این گزارش، رای گیری در مورد هیگل 10 روز دیگر انجام می شود . برای آنکه صلاحیت یک نامزد برای تصدی پست وزارتی تایید شود نیازمند کسب 51 رای سنا است و با توجه به تعداد نمایندگان دموکرات در سنای آمریکا، هیگل مشکل چندانی برای تصدی این پست نخواهد داشت.

خاطر نشان می شود کمیته نیروهای مسلح در مجلس سنا، اخیرا نامزدی هیگل را برای تصدی وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون) تایید کرده بود.

کلید واژه ها: هیگل آمریکا


نظر شما :