اعلام موجودیت اتحادیه ملت های عربی

۲۹ بهمن ۱۳۹۱ | ۱۷:۲۷ کد : ۱۹۱۲۹۰۱ سرخط اخبار

واحد مرکزی خبر: شماری از روشنفکران ، سیاستمداران و فعالان عرب و خارجی در عرصه رسانه برای دفاع از قضایا و حقوق عربی و در صدر آن آرمان فلسطین با تشکیل جلسه در بیروت ، اتحادیه ملتهای عربی را تشکیل دادند.

به گزارش شبکه تلویزیونی سوریه ، پس از آنکه اتحادیه عرب در حمایت از حقوق عربی شکست خورد و به ابزاری برای توطئه و تحریک علیه حقوق عربی تبدیل شده است شماری از از روشنفکران ، سیاستمداران و فعالان عرب و خارجی در عرصه رسانه برای دفاع از قضایا و حقوق عربی و در صدر آن آرمان فلسطین اتحادیه ملتهای عربی را در بیروت تشکیل دادند.

سنا علویه خبرنگار شبکه سوریه در بیروت در گزارشی گفت : این اتحادیه در نشست کنفرانس بین المللی حقوقی با عنوان « فلسطین از شهرکسازی تا نقض حقوق بشر » در بیروت تشکیل شد.
در این کنفرانس ، نخبگانی از فعالان حقوقی ، سیاسی و رسانه ای از کشورهای عربی و اروپایی و آفریقایی شرکت کرده بودند .

ولید محمد علی رئیس مرکز مطالعات فلسطین گفت:« همه شرکت کنندگان در این کنفرانس در سخنرانی های خود از خطرناکی توطئه اتحادیه عرب علیه نقش ، حکومت ، ملت و ارتش سوریه سخن گفتند . ارزیابی شرکت کنندگان آن بود که با وجود تلخی رویدادهای سوریه اما ما در این کشور شاهد تجربه دموکراتیک مردمی و حقیقی خواهیم بود».

نواف ابراهیم فعال سیاسی و رئیس شعبه اتحادیه دانشجویان سوریه در روسیه گفت :« باید سازمانها و انجمنهایی مانند اتحادیه ملتهای عربی غیر دولتی تشکیل داد تا کوتاهی اتحادیه عرب را جبران کند ».

هاله اسعد دبیر کل اتحادیه ملتهای عربی گفت :« اتحادیه ملتهای عربی اتحادیه ای متشکل از سازمانهای غیر دولتی مدنی و مردم نهاد است . اتحادیه ای متشکل از شخصیتهای عربی است و آنها در دبیر خانه این اتحادیه عضویت دارند. خط مشی این اتحادیه نیز مقاومت و حفظ اصول ملتهای عربی است».

شرکت کنندگان در این کنفرانس دو روزه بر لزوم فعالسازی نقش ملتهای عربی و آزادسازی آنها از دست برخی نیروها در اتحادیه عرب تأکید کردند.

کلید واژه ها: اتحادیه عربی ملتهای عربی ملتهای عرب اتحادیه ملتهای عربی سوریه اتحادیه ملتهای اتحادیه عرب فلسطین عربی و بیروت کنفرانس در بیروت حقوق عربی


نظر شما :