دیدار کاسترو با هیات کنگره آمریکا

۰۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۸:۱۴ کد : ۱۹۱۳۰۴۴ سرخط اخبار

 رئیس جمهوری کوبا با هیات هفت نفره کنگره آمریکا در هاوانا، پایتخت کوبا در خصوص روابط میان دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری شینهوا، رسانه های دولتی کوبا اعلام کردند که رائول کاسترو، رئیس جمهوری کوبا و سناتور دموکرات "پاتریک لیهی" در هاوانا دیدار کردند و در خصوص مسائل بین المللی و منطقه ای مورد توجه دو کشور با یکدیگر به گفت وگو پرداختند. واشنتگتن و هاوانا از سال 1961 میلادی با یکدیگر هیچ روابط مستقیم دیپلماتیک نداشتند.

سایر اعضای هیات اعزامی کنگره آمریکا شامل سناتور "جف فلیک"، جمهوری خواه از ایالت آریزونا، "جیم مک گاورن"، از ایالت ماساچوست، "کریس ون هولن" از مریلند، سناتور "دبی استانبو" از ایالت میشیگان، "شرود براون" از ایالت اوهایو، و "شلدون وایتهوس از رودآیلند بودند.

روابط میان آمریکا و کوبا از زمان محکوم شدن آلن گراس، مقاطعه کار آمریکایی به تامین وسایل ارتباط جمعی برای گروه های مخالف به 15 سال حبس در سال 2009 تیره و تار شده است.

پاتریک لیهی و شش تن دیگر از اعضای کنگره آمریکا در فوریه سال 2012 میلادی برای مذاکره در خصوص آزادی این مقاطعه کار به کوبا سفر کرده بودند.

آمریکا روابط خود را با کوبا در سال 1961 میلادی قطع کرد و تحریم های شدید اقتصادی علیه هاوانا اعمال کرده است.

همچنین دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده تا زمانی که گراس در بازداشت به سر می برد، روابط میان هاوانا و واشنگتن بهبود نمی یابد.

کلید واژه ها: کوبا آمریکا


نظر شما :