ابراهیمی: سوریه دارای حکومت و ارتش قوی است

۰۷ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۶:۱۶ کد : ۱۹۱۳۲۵۰ سرخط اخبار

فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب تأکید کرد نرسیدن به توافق برای راهکاری سیاسی سوریه را ویران خواهد کرد و بر لزوم گفت وگو برای رسیدن به راهکاری سیاسی تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس ، «اخضر ابراهیمی» فرستاده مشترک سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه در مصاحبه با شبکه خبری راشاتودی نسبت به خطر عدم توافق بر راهکار سیاسی برای حل بحران سوریه هشدار داد.

ابراهیمی تأکید کرد بسیاری از مردم معتقدند که هیچ یک از طرف های نزاع در سوریه در نهایت به پیروزی نمی رسند و لازم است که راهکاری سیاسی ایجاد شود که لازمه راه حل سیاسی گفت وگو و مذاکره میان طرفی از حکومت و معارضان است.

وی در مورد احتمال وجود راهکار سیاسی افزود: در حال حاضر راهکار سیاسی وجود ندارد ولی ضروری است زیرا یا بحران سوریه با راه حل سیاسی به پایان می رسد و یا اینکه کشور نابود می شود.

وی در مورد حضور گروهک های تروریستی در سوریه تأکید کرد بسیاری از مردم معتقدند جبهه النصره که در سوریه حضور دارد سازمانی تروریستی است و گروهک های زیادی در سوریه وجود دارند که به دلایل منطقی تروریستی به شمار می آیند.

وی در پاسخ به سوالی در مورد دلایل طولانی شدن بحران سوریه تأکید کرد که سوریه حکومتی قوی دارد که قصد ترک قدرت را نیز ندارد و همه شرایط برای باقی ماندن در قدرت مانند ارتش قوی را داراست و با وجود اینکه سلاح های زیادی به معارضان داده شده است نمی توانیم بگویم که معارضان در مقابل به خوبی سازمان دهی شده باشند، آنها با وجود همه حمایت هایی که شده اند ضعیف هستند.

ابراهیمی تصریح کرد امیدوارم بحران سوریه تا پیش از سال 2014 به پایان برسد و بهتر است که تا قبل از آن به پایان برسد.

کلید واژه ها: سوریه سیاسی بحران


نظر شما :