50 تظاهرات در عربستان تنها در دو ماه

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۰ کد : ۱۹۱۳۸۰۷ سرخط اخبار

به گزارش خبرگزاری فارس، علی الاحمد در گفت وگو با شبکه خبری العالم اظهار داشت: اعتراضات مردمی به دلیل بحران در عرصه های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رشد فزاینده ای به خود گرفته است.

نویسنده و تحلیلگر سیاسی عربستانی، افزود: اعتراضات در عربستان به منطقه خاصی محدود نبوده و اغلب مناطق به سبب اوضاع سیاسی، بازداشت های ظالمانه و سختی معیشت، صحنه تظاهرات مردمی بوده است.

تحلیلگر سیاسی عربستانی با اشاره به انحلال جمعیت حقوق بشری "حسم" و محاکمه دو تن از بنیانگذاران آن، تصمیمات دستگاه قضایی عربستان سعودی را غیرمنطقی توصیف کرد.

وی دستگاه قضایی آل سعود را سازمانی نژادپرستانه و عقب افتاده خواند و تصریح کرد: دستگاه قضایی عربستان از عدالت به دور است و مستقل نیست.

الاحمد دستگاه قضایی را وابسته به دستگاه امنیتی توصیف کرد و گفت: عربستان به یک دستگاه قضایی مدرن، مدنی و عادلانه نیاز دارد.

یک دادگاه عربستانی، جمعیت حقوق بشر "حسم" را منحل کرد و دو تن از موسسان آن را به بهانه نقض قانون اطلاعات به حبس طولانی مدت محکوم کرد.

جمعیت حسم اعلام کرده بود که صدها مورد نقض حقوق بشر و تجاوزات رژیم طی بیش از دو سال را از طریق ارتباط با قربانیان مستند سازی کرده و خانواده های آنها را برای شکایت علیه مرکز بازجویی عمومی در دیوان دادخواهی یاری داده است.

کلید واژه ها: دستگاه دستگاه قضایی سیاسی عربستان


نظر شما :