هیأتی از مجلس درپی کشتار شیعیان به پاکستان می‌رود

۲۰ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۲:۴۶ کد : ۱۹۱۳۸۱۱ سرخط اخبار
نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه هیأتی از مجلس درباره موضوع کشتار شیعیان به پاکستان می رود، گفت: کمیسیون با حضور وزیر امور خارجه حوادث پاکستان را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مجلس شورای اسلامی،  سیدحسین نقوی حسینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ، جلسه فوق العاد ه ای در خصوص حوادث تروریستی پاکستان که منجر به شهادت جمعی از شیعیان این کشور شد، برگزار و هیأت رئیسه کمیسیون تصمیمات ویژه ای اخذ کرد.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در مجلس شورای اسلامی افزود: متأسفانه این حوادث همچنان ادامه دارد و بنابراین هیأت رئیسه کمیسیون امنیت ملی ضمن محکوم کردن این اقدام و ابراز همدردی با خانواده شهدای این رویداد ناجوانمردانه تصمیم گرفت وزیر امور خارجه به کمیسیون دعوت شود تا حوادث پاکستان با حضور وی بررسی شود و اقدامات عملی که دستگاه دیپلماسی کشور باید در این زمینه انجام دهد، مورد بحث قرار گیرد.

وی بیان کرد: کمیسیون تصمیم گرفت هیأتی از مجلس شورای اسلامی به پاکستان اعزام کند تا ضمن ابراز همدردی با خانواده داغدیده این حوادث تروریستی اعلام شود که ملت ایران از این اتفاق بسیار ناراحت هستند و پیگیر حقوق آنها از مراجع بین المللی خواهند بود.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت مجلس تصریح کرد: مقرر شد کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیانیه ای صادر کند و در آن ضمن محکومیت این حادثه از مجامع بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد بخواهد که اقدامات لازم و ضروری در راستای وظایف شورای امنیت و سازمان ملل انجام دهد تا آنها از موضع سکوت خارج شوند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به احضار سفیر پاکستان در ایران و ضرورت توضیح وی در این خصوص گفت: تذکرات لازم به جهت انجام وظایف دولت پاکستان در قبال این حوادث به وی ابلاغ خواهد شد.

 

کلید واژه ها: کمیسیون مجلس امنیت پاکستان حوادث امنیت ملی کمیسیون امنیت ملی امنیت ملی و سیاست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و سیاست ملی و سیاست امنیت ملی و خارجی سیاست خارجی مجلس خارجی مجلس


نظر شما :