سفیر ایتالیا در تهران: بیشترین ضرر از تحریم ها را رم دید

۰۸ آذر ۱۳۹۱ | ۲۳:۰۴ کد : ۱۹۰۹۶۹۵ سرخط اخبار

سفیر ایتالیا در تهران در دیدار رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر ضرورت استفاده از فرصت ها و ظرفیت‌های فراوان گسترش همکاری‌های دوستانه بین کشورش با ایران تاکید کرد: ایتالیا بزرگ‌ترین ضررکننده از تحریم‌های ضد ایرانی بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر ، آلبرتو برادانینی سفیر ایتالیا در تهران در پایان ماموریت خود در تهران ظهر امروز چهارشنبه با علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

بروجردی در ابتدای این دیدار ضمن قدردانی از تلاش‌ها وزحمات سفیر ایتالیا در مدت مأموریت خود در تهران جهت گسترش مناسبات دوستانه فیمابین گفت: روابط بازرگانی و اقتصادی دو کشور در اروپا پیوسته در بالاترین قرارداشته است.

وی با اشاره به پیشینه مناسبات دوستانه  دوکشور افزود: پیوند دیرینه فرهنگی تمدنی دو ملت بستر مناسبی برای همکاری‌های بیشتر دو کشور ایجاد کرده است.

وی در همین زمینه با بیان سابقه مراودات خوب دو پارلمان، همکاری‌های پارلمانی را پشتوانه خوبی برای توسعه و گسترش  روابط دو کشور دانست.

رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه پیروی کشورهای اروپایی را از سیاست‌های آمریکا اشتباه دانست و افزود: کشورهای اروپایی باید براساس منافع خودشان تصمیم بگیرند و پیروی از سیاست‌های آمریکا به ضرر آنها خواهدبود.

وی در این دیدار با تأکید بر نقش مؤثر رفت‌وآمدهای پارلمانی فیمابین میان ایران و کشورهایاروپایی گفت: گفتگو و مذاکره تنها راه رفع سوء تفاهمات متقابل است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دربخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بحران سوریه، مناسب‌ترین راه را برای حل اینمعضل را گفتگو و تفاهم میان همه جریان‌ها و گروه‌های مخالف سوری دانست.

وی اتحاد پاره ای سیاست‌های تندروانه از سوی برخی کشورهای اروپایی را موجب تشدید بحران در منطقه دانست.

آلبرتو برادانینی، سفیر ایتالیا در تهران نیز در این دیدار ضمن ابرازخرسندی از حضور در ایران در سال‌های اخیر گفت: هنوز دو کشور از فرصت‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای گسترش همکاری‌های دوستانه خود برخوردارند که باید با مساعی مشترک ازآنها بهره برد.

وی با اشاره به تحریم‌های ضد ایرانی گفت: ایتالیا بزرگ‌ترین ضررکننده از این بابت بوده است.

سفیر ایتالیا در تهران در پایان ابراز امیدواریکرد همکاری‌های مجالس دو کشور در شناسایی فرصت‌های همکاری و مراودات دوستانه دو ملت تأثیر مثبتی بگذارد.

کلید واژه ها: ایتالیا ایتالیا در دیدار دوستانه سیاست خارجی مجلس خارجی مجلس خارجی مجلس سیاست خارجی ایتالیا در تهران کمیسیون امنیت و سیاست


نظر شما :