تحریم‌های جدید آمریکا علیه کره شمالی

۲۲ اسفند ۱۳۹۱ | ۱۵:۱۵ کد : ۱۹۱۳۹۰۴ سرخط اخبار

آمریکا در اقدامی به بهانه آزمایش هسته ای کره شمالی، تحریم های جدیدی را علیه «پیونگ یانگ» وضع کرد.

به گزارش فارس به نقل از شبکه «بی بی سی»، آمریکا در اقدامی تحریم هایی را علیه بانک ارزی و 4 نفر از مقامات کره شمالی اعمال کرد.

این اقدام آمریکا به دنبال رأی هفته گذشته سازمان ملل برای گسترش تحریم ها علیه «پیونگ یانگ» پس از انجام آزمایش هسته ای در ماه فوریه، صورت گرفته است.

به دنبال رزمایش مشترک آمریکا و کره جنوبی، کره شمالی نیز ارتباط تلفنی بین دو کره را قطع کرد و تصریح کرد که صلح موقت بین دو کره باطل است.

«جی کارنی» سخنگوی کاخ سفید تأکید کرد که آمریکا از لفاظی های جنگ طلبانه کره شمالی بسیار نگران است و گفت: تهدیداتی که کره شمالی آن ها را مطرح کرده است الگویی را دنبال می کند که باعث بالا گرفتن تنش ها و ایجاد رعب و وحشت در دیگران است.

یکی از سخنگویان «بان کی مون» دبیرکل سازمان ملل نیز اعلام کرد که مدت صلح موقت دو کره به هیچ یک از دو طرف کره شمالی و جنوبی اجازه نمی دهد که یکجانه از این توافقنامه جدا شوند.

هفته گذشته، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه ای را به منظور افزایش تحریم ها علیه منافع مالی کره شمالی تصویب کرد که این قطعنامه در واکنش به آزمایش هسته ای پیونگ یانگ بود.

بر اساس اعلام کره جنوبی، کره شمالی به دنبال برگزاری رزمایش های نظامی در روزهای آتی است و به همین دلیل وزارت خزانه داری آمریکا روز گذشته، تحریم هایی را علیه بانک تجارت خارجی کره شمالی و «پائیک سی بانگ»،  رئیس دومین کمیته اقتصادی کره شمالی که ناظر بر تولید موشک های بالستیکی است، تعیین کرد.

وزارت خارجه آمریکا نیز، سه تن از مقامات کره شمالی که به گفته واشنگتن با فعالیت های تکثیر سلاح پیونگ یانگ مرتبط هستند را به لیست تحریم ها افزود.

این تحریم، اجازه معامله هر آمریکایی یا نهادهای این کشور با افراد مذکور را ممنوع اعلام می کند.

«تام دانیلون» مشاور امنیت ملی آمریکا در سخنرانی اعلام کرد که کره شمالی باید مسیر خود را تغییر دهد تا بتواند کمک هایی را که به دنبال آن است دریافت کند.

کلید واژه ها: کره شمالی آمریکا تحریم


نظر شما :