پنتاگون: موشک های ایران به امریکا نمی رسد

۲۳ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۹:۱۷ کد : ۱۹۱۴۸۶۹ سرخط اخبار

آمریکا افراد و شرکت های جدیدی را به فهرست تحریم های ضد ایرانی اضافه کرد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، این افراد و موسسات قبل از این از سوی اتحادیه اروپا تحت تحریم قرار گرفته بودند.

وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بیانیه ای اعلام کرد: شهروند ایرانی به نام بابک زنجانی حدود 40 ساله به علاوه یک شرکت تحت مالکیت او در دبی و یکی از نمایندگی هایش در مالزی، تحت تحریم آمریکا قرار گرفتند.

بابک زنجانی، فعال اقتصادی، مالک بیش از 15 شرکت و موسسه اقتصادی در داخل و خارج از ایران، مدیر شرکت هولدینگ توسعه سورینت قشم و مالک و رییس هیات مدیره باشگاه فوتبال راه آهن تهران است.

وزارت خزانه داری آمریکا همچنین یک بانک مستقر در کوالالامپور پایتخت مالزی را نیز تحت تحریم قرار داد. این بانک متهم به انجام مبادلات بانکی و پولی برای شرکت ملی نفت ایران است.

براساس تصمیم وزارت خزانه داری آمریکا، دارائی های این فرد و این شرکت ها و بانک در آمریکا، توقیف می شوند و هر گونه مبادلات تجاری با آنها در آمریکا، قابلیت پیگیری قضایی دارد.

به گفته واشنگتن، یک شرکت تحت مالکیت زنجانی در ترکیه و شعبه آن در تاجیکستان به سود شرکت ملی نفت ایران فعالیت می کنند.

پنتاگون: موشک های ایران به خاک آمریکا نمی رسند

وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد: ایران و کره شمالی نمی توانند خاک آمریکا را هدف قرار بدهند.

چاک هاگل در نشست پرسش و پاسخ روز پنجشنبه کنگره آمریکا در واشنگتن اظهار داشت: در حال حاضر، ایران و کره شمالی نمی توانند به خاک آمریکا حمله موشکی کنند.

وزیر دفاع آمریکا اضافه کرد: تهران و پیونگ یانگ موشک های دوربرد در اختیار ندارند البته این سخن فقط مربوط به هم اکنون است اما وضعیت همچنان خطرناک است.

وی افزود: آمریکا باید آمادگی داشته باشد با هر خطری چه از ایران یا کره شمالی، مقابله کند.

هاگل در پاسخ به پرسش اعضای کنگره ادامه داد: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) موشک های دفاعی و ضدموشک بیشتری را برای مقابله با تهدیدات موشکی، مستقر نخواهد کرد. 

وی اضافه کرد: سیاست دولت آمریکا در برابر تهران ، صحیح و در همین مسیر ادامه خواد یافت.

از سوی دیگر، ژنرال مارتن دیمبسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در جلسه پرسش و پاسخ کنگره در پاسخ به سؤالی درباره ضمانت های هسته ای واشنگتن به سئول و نظر آمریکا درباره کسب سلاح هسته ای توسط کره شمالی گفت: پنتاگون مخالف وجود سلاح هسته ای تاکتیکی در شبه جزیره کره است.

وی افزود: آمریکا به کره جنوبی در تقویت سامانه های دفاع موشکی اش کمک می کند

کلید واژه ها: آمریکا کره شمالی تحریم


نظر شما :