یک زن رئیس سازمان مخفی آمریکا شد

۰۷ فروردین ۱۳۹۲ | ۱۶:۲۹ کد : ۱۹۱۴۳۲۵ سرخط اخبار

رییس جمهوری آمریکا برای نخستین بار یک زن را به عنوان مدیر سازمان سرویس مخفی آمریکا منصوب کرد.به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام یک سال پس از آن انجام می شود که رسوایی اخلاقی ماموران سازمان سرویس مخفی آمریکا در کشور کلمبیا، وجهه این سازمان را خدشه دار کرده و انتقادها را علیه تسلط تفکرات و رویکرد مردانه همراه با تنگ نظری بر این سازمان افزایش داده است.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، جولیا پی یرسون، یکی از ماموران کهنه کار سازمان سرویس مخفی آمریکا را به عنوان رییس این سازمان منصوب کرد.

وی جانشین مارک سالیوان که در ماه فوریه از سمت خود بازنشست شده و در جریان رسوایی اخلاقی ماموران سازمان سرویس مخفی آمریکا در کلمبیا، ریاست این سازمان را بر عهده داشت شد.

انتصاب پی یرسون به عنوان نخستین رییس زن سازمان سرویس مخفی آمریکا در حالی انجام می شود که اوباما تلاش دارد از شدت انتقادها علیه خود مبنی بر اینکه در دور دوم ریاست جمهوری اش به حد کافی زنان را در سمت های دولتی منصوب نکرده، بکاهد.

پی یرسون که زاده ایالت فلوریدا است، هم اکنون رییس کارکنان سرویس مخفی آمریکا بوده و در سال 1983 کار خود در این سازمان را به عنوان مامور ویژه دفتر میدانی میامی آغاز کرد.

انتصاب مدیر سازمان سرویس مخفی آمریکا نیازمند تایید سنای آمریکا نیست.

باراک اوباما در بیانیه ای اظهار داشت: جولیا پی یرسون برای رهبری سازمانی که نه تنها از آمریکایی ها در رخدادهای مهم حراست کرده و حافظ نظام مالی ما است، بلکه از رهبران و خانواده های مقامات ما از جمله خانواده من نیز محافظت می کند، بسیار شایسته است.

جولیا پی یرسون در سال 1988 در واحد محافظت از ریاست جمهوری سازمان سرویس مخفی آمریکا شروع به خدمت کرده و چهار سال به همکاری خود با این واحد ادامه داد و در سال 2005 به مقام معاون رییس دفتر عملیات های محافظتی این سازمان رسید.

سازمان سرویس مخفی آمریکا در ماه آوریل 2012 هنگامی که ماموران این سازمان در جریان سفر باراک اوباما به کلمبیا و ماموریت محافظتی خود اقدام به برقراری رابطه با روسپیان کردند، با یک رسوایی اخلاقی روبرو شد و از آن زمان تلاش داشته تا وجهه خود را ترمیم کند.

کلید واژه ها: آمریکا سرویس مخفی سرویس مخفی آمریکا مخفی آمریکا سرویس مخفی سازمان سرویس سازمان سرویس مخفی سازمان سرویس مخفی آمریکا یرسون ماموران سرویس مخفی آمریکا در پی یرسون مخفی آمریکا در اوباما


نظر شما :