طالبان دست به کار شد

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۲۱:۲۴ کد : ۱۹۱۵۲۱۸ سرخط اخبار

 بنا بر اعلام یک سازمان غیردولتی در افغانستان، حملات در سه ماهه اول سال جاری میلادی در این کشور به طور چشمگیری افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه نیویورک تایمز، دفتر امنیت این سازمان غیردولتی فاش کرده است که در سه ماهه اول امسال 2331 حمله توسط گروه های مسلح مخالف دولت انجام شده است. این درحالی است که این میزان در مدت مشابه سال گذشته میلادی 1581 حمله بوده است.

به نوشته این روزنامه، این امر نشان دهنده افزایش 47 درصدی میزان جنایت در افغانستان است.

توماس موزیک، مدیر دفتر امنیتی این سازمان غیر دولتی گفت، سال 2013 نیز با همچون 2011 با بیشترین حملات و تلفات روبرو بودیم.

توماس کالینز، سخنگوی ارتش آمریکا گفته است که آنها دیگر آماری منتشر نخواهند کرد و وزارت کشور افغانستان می تواند بعضی اطلاعات مربوط را فاش سازد.

وزارت کشور افغانستان هم ترجیح داده در این خصوص ساکت بماند، هر چند یک مقام این وزارتخانه که نخواست نامش فاش شود، گفت: داده های وزارت کشور در سال جاری میلادی با 1183 حمله 40 درصد افزایش خشونت را آشکار کرده است. میزانی که در سال گذشته میلادی 841 حمله بوده است.

این بررسی همچنین نشان داده حملات شورشیان به نیروهای بین المللی تنها چهار درصد کل حملات را در برمی گیرد و 73 درصد این حملات به نیروهای امنیتی افغانستان بوده؛ این در حالی است که حملات به غیرنظامیان از نظر تعداد بسیار زیاد بوده است.

100 هزار نیروی بین المللی شروع به عقب نشینی ازافغانستان کرده اند، نیروهای افغان باید در پایان سال 2014 به تنهایی با طالبان روبرو شوند.

در گزارش روزنامه نیویورک تایمز آمده است که نیروهای امنیت ملی افغانستان باید برای پر کردن شکاف حاصل از خروج نیروهای نظامی بین المللی، توانایی خود را در دست و پنجه نرم کردن با طالبان در این مناطق نشان دهند.

کلید واژه ها: حملات افغانستان میلادی


نظر شما :