تظاهرات در روسیه برای مطالبه آزادی سیاسی

۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۹۱۵۸۱۵ سرخط اخبار

صدها نفر از مخالفان دولت روسیه در تظاهراتی خواستار آزادیهای سیاسی در این کشور ازجمله آزادی برگزاری اجتماعات سیاسی شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، تظاهرات مخالفان دولت روسیه بعد از ظهر روز یکشنبه از اجتماع در میدان ˈاکتیابرسکایاˈ در مرکز پایتخت روسیه آغاز شد.

تظاهرکنندگان سپس در چند خیابان مرکزی مسکو راهپیمایی کرده و در میدان ˈبالوتنایاˈ اجتماع کردند.

این تظاهرات را تشکل سیاسی مخالفان دولت روسیه به نام ˈشورای کارشناسی اپوزیسیونˈ با مجوز نهادهای امنیتی مسکو برای برگزاری 10 هزار نفر برپا کرد و در آن حدود 500 نفر از گروه های مختلف مخالفان اعم از جنبش ˈجبهه چپˈ ، حزب کمونیست روسیه و اتحادیه بین المللی کمونیست ها شرکت داشتند.

شرکت کنندگان در تظاهرات شعارهایی همچون ˈزندانیان سیاسی را آزاد کنیدˈ ، ˈاودالتسوف باید آزاد شودˈ و نیز شعارهایی علیه سازمانهای امنیتی روسیه فریاد می زدند.

آنها آزادی زندانیان سیاسی و برگزاری اجتماعات سیاسی و نیز برگزاری انتخابات آزاد و اصلاحات سیاسی در روسیه را خواستار شدند.

این تظاهرات در سالگرد تظاهرات ششم ماه می مخالفان دولت روسیه در مسکو برگزار شد که به ناآرامی و زد و خورد با ماموران امنیتی انجامید و در جریان آن دهها نفر از ماموران دولتی و تظاهرکنندگان مجروح شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات امروز خواستار آزادی تمامی دستگیر شدگان در جریان تظاهرات سال گذشته در میدان بالوتنایا شدند.

در این تظاهرات همچنین برای زندانیانی که در جریان تظاهرات سال گذشته و تحقیقات در باره عوامل زد و خورد دستگیر شده و در حبس بسر می برند کمک های مالی جمع آوری شد.

حدود یکصد خبرنگار داخلی و خارجی این تظاهرات را پوشش خبری می دادند و چندصد مامور پلیس هم مسئولیت حفظ نظم آن را برعهده داشتند که بدون هر گونه حادثه ای به پایان رسید.

کلید واژه ها: تظاهرات روسیه سیاسی دولت روسیه مخالفان دولت مخالفان دولت روسیه


نظر شما :