اتاق خواب نتانیاهو دردسر ساز شد

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۴ کد : ۱۹۱۶۱۶۵ سرخط اخبار

 نخست وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل استفاده از بودجه دولتی برای ایجاد یک کابین ویژه خواب در هواپیما مورد انتقاد شدید قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، پس از پخش گزارش شبکه 10 تلویزیون اسرائیل مبنی بر هزینه 127 هزار دلاری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل از بودجه کشور به منظور ایجاد یک کابین ویژه استراحت و خواب در پرواز پنج ساعته، وی خود را با یک جنجال عمومی مواجه دید.

این پرواز پنج ساعته به منظور شرکت در مراسم تدفین مارگارت تاچر در ماه گذشته بود.

دفتر نتانیاهو در ابتدا با طرفداری از تصمیم وی اعلام کرد که اویک برنامه فشرده را پس از پرواز دارد و احتیاج به استراحت برای شرکت در نشست های انگلیس را داشته است. این بیانیه بلافاصله در رسانه ها موضوع طنز و هجو شد.

به گفته مقامات اسرائیلی، در پی انتقاد عمومی مقامات نزدیک با نتانیاهو تصریح کردند که وی از هزینه این امر مطلع نبوده و به محض اطلاع از آن دستور داد که ایجاد این تخت خواب ها در تمامی پروازهای آتی لغو شد.

به نوشته روزنامه معاریو، میکی روزنتال از حزب مخالف کارگر خواستار رسیدگی به رسوایی های نتانیاهو شد.

دفتر نخست وزیری اسرائیل اعلام کرد تدارکات خواب نخست وزیر در سفرهای هوایی تغییر خواهد کرد.

در گزارش تلویزیون اسراییل آمده بود که برای سفروی و شرکت در مراسم تشییع مارگارت تاچر، تغییراتی در یک هواپیمای شرکت اِل آل، خطوط هوایی اسرائیل، داده شد تا یک اتاق خواب، یک تختخواب دو نفره و ۲۲ صندلی بیزنس کلاس در آن نصب شود.

روزنامه یدیعوت آهارونوت، پرفروش ترین، روزنامه اسرائیل در این باره نوشت: "بی بی (نتانیاهو) شاه است و در نظام سلطنتی وقتی شاه و ملکه با هواپیما سفر می کنند، هزینه مسئله ای نیست."

در این سفر، سارا همسر نتانیاهو هم او را همراهی می کرد.

انتشار این خبر در زمانی صورت می گیرد که دولت اسرائیل درصدد تصویب بودجه ریاضتی و افزایش مالیات هاست.

این تصمیم باعث نارضایتی گسترده شده و روز شنبه 15 هزار نفر را در اعتراض به آن به خیابان های تل آویو و بیت المقدس کشاند.

دفتر نخست وزیری اعلام کرده که از این به بعد در سفرهای کوتاه آقای نتانیاهو به اروپا اتاقک مخصوص استراحت تعبیه نخواهد شد.

سال گذشته انتشار این خبر که کارکنان دفتر نخست وزیر اسرائیل سالانه ۲۷۰۰ دلار برای خرید بستنی بودجه دارند باعث جنجال بسیاری شد و پس از انتشار این خبر نتانیاهو دستور داد بودجه خرید بستنی قطع شود.

کلید واژه ها: نتانیاهو اسرائیل بودجه خواب


نظر شما :