اسد: از راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت می‌کنیم

۰۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۰۰:۵۹ کد : ۱۹۱۶۵۳۰ سرخط اخبار

رئیس جمهور سوریه بر موضع کشورش بر ادامه مبارزه با تروریسم و حمایت از راه حل سیاسی در حل بحران تاکید کرد.به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، هیئتی تونسی شامل نمایندگان احزاب و جنبش های سیاسی و مردمی این کشور به ریاست «شکری بن سلیمان هرماسی»، دبیر کل حزب الثوابت تونس امروز با بشار اسد، رئیس جمهور سوریه در دمشق دیدار کرد.

بشار اسد در این دیدار بر ثبات موضع سوریه در مبارزه با تروریسم و حامیان منطقه ای و بین المللی آن تاکید و اعلام کرد: به موازات مبارزه با تروریسم از راه حل سیاسی برای بحران سوریه حمایت می کنیم.

بشار اسد در این دیدار بر اهمیت نقش احزاب و نیروهای ملی در مبارزه با صاحبان تفکرات افراطی و تکفیری و نقشه های بیگانگان برای هدف گرفتن امت عربی تاکید کرد.

رئیس جمهور سوریه همچنین بر ضرورت پایبندی به اصول و هویت عربی و ارزش های عربی در مقابله با تحولاتی که منطقه عربی با آن روبه رو است تاکید کرد.

بشار اسد ادامه داد: مردم سوریه مواضع ملت تونس در اعلام همبستگی با آنان را ارج می نهند و برخی تونسی های فریب خورده که در سوریه به گروه های تروریستی پیوسته اند را نماینده ملت تونس نمی دانند.

رسانه های تونس دولت قطر را مسئول سربازگیری از میان تونسی ها و اعزام آنان به سوریه برای جنگ با نیروهای دولتی این کشور می دانند.

دستگاه امنیتی تونس تاکنون چند باند اعزام نیرو به سوریه را منهدم کرده است این باندها برای هر جوان تونسی که به سوریه اعزام می شود مبلغ 3 هزار دلار از قطر دریافت می کنند.

ابوزید التونسی، یک جهادی تونسی بازگشته از سوریه در گفت وگو با تلویزیون خصوصی التونسیه گفت: حدود سه هزار و 500 تونسی در سوریه با نیروهای دولتی این کشور جنگ می کنند

کلید واژه ها: سوریه تونسی تونس عربی


نظر شما :