آمادگی ایران برای حل مناقشه قره‌باغ

۲۳ خرداد ۱۳۹۲ | ۲۲:۱۲ کد : ۱۹۱۷۳۱۷ سرخط اخبار

سفیر کشورمان در باکو از آمادگی ایران برای حل مناقشه قره باغ خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مثبتی در حل این مناقشه ایفا کند.
به گزارش خبرگزاری فارس، محسن پاک آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در جمهوری آذربایجان در گفت وگو با شبکه تلویزیونی «آ تی وی آذ» با اشاره به ریاست ایران بر جنبش غیرمتعهدها گفت: جمهوری اسلامی ایران می تواند نقش مثبتی در حل مناقشه قره باغ ایفا کند.

وی افزود: ایران علاقه مند به حفظ صلح و ثبات در منطقه است و هرگونه بی ثباتی در رابطه با قره باغ، تاثیر جدی بر امنیت ایران خواهد داشت.

سفیر کشورمان با اشاره به اینکه ایران انگیزه زیادی برای کمک به حل مناقشه قره باغ دارد، گفت: حل هر چه سریعتر این مناقشه ضروری است و با توجه به اینکه دارای روابط با طرفین مناقشه هستیم و تجربه میانجیگری در این موضوع را داریم، می توانیم در کنار بقیه کشورهای صلح دوست به حل این مناقشه کمک کنیم. 

اخیرا جان کری وزیر خارجه آمریکا با اشاره به ضرورت کمک ترکیه و ایران برای حل مناقشه قره باغ گفت: بدون تردید، ایران به عنوان کشوری مهم در منطقه که دارای روابط با جمهوری آذربایجان و ارمنستان است، می تواند در این زمینه کمک کند.

کلید واژه ها: مناقشه قره باغ قره باغ مناقشه قره باغ حل مناقشه قره باغ حل مناقشه قره مناقشه قره حل مناقشه


نظر شما :