آمریکا ۴ سفارتخانه دیگر خود را تعطیل کرد

۱۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۰۵:۰۸ کد : ۱۹۱۹۵۲۸ سرخط اخبار

 

آمریکا در ادامه تدابیر امنیتی خود چهار سفارتخانه دیگر را در آفریقا تعطیل کرد.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا در ادامه برنامه هشدار امنیتی خود چهار سفارتخانه دیگر را در 4 کشور آفریقایی تعطیل کرد.
 
آمریکا این اقدام را در پانزدهمین سالگرد بمبگذاری القاعده در هیئت دیپلماتیک خود در کنیا و تانزانیا انجام داد.
 
هیئت های دیپلماتیک آمریکا در این دو کشور همچنان باز است اما سفارتخانه های آمریکا در رواندا و بروندی و ماداگاسکار و مائوریتیوس تعطیل شد.
 
آمریکا پیشتر سفارتخانه های خود در مصر، اردن، لیبی، یمن، عربستان سعودی و کویت را تا دهم آگوست تعطیل اعلام کرد. از سوی دیگر دفاتر دیپلماتیک آمریکا در 19 شهر از جمله 4 شهر جنوب صحرای آفریقا تا پایان هفته جاری تعطیل خواهد بود.
 
نگرانی از اینکه القاعده در روزهای آتی حملات خود را در خاورمیانه، آفریقای شمالی و دیگر مناطق آغاز کند، موجب شد تا آمریکا سفارتخانه و کنسولگری خود را برای روز یکشنبه در چندین شهر تعطیل کند. تعطیلی روز یکشنبه شامل سفارت آمریکا در «ریاض» عربستان سعودی، کنسولگری آمریکا در «ظهران» عربستان سعودی، کنسولگری آمریکا در شهر «جده» عربستان، سفارت آمریکا در «بغداد» عراق، کنسولگری آمریکا در «بصره» عراق، کنسولگری آمریکا در «اربیل» عراق، سفارت آمریکا در «ابوظبی» امارات متحده عربی، کنسولگری آمریکا در «دبی» امارات متحده عربی، سفارت آمریکا در «طرابلس» لیبی و چندین شهر دیگر از جمله این شهرها می باشد.

کلید واژه ها: آمریکا عربستان سفارت آمریکا


نظر شما :