تردید اوباما در سفر به روسیه

۱۵ مرداد ۱۳۹۲ | ۱۵:۲۵ کد : ۱۹۱۹۵۳۹ سرخط اخبار

کاخ سفید اعلام کرد، در روزهای آتی درباره سفر باراک اوباما به روسیه در اوایل ماه سپتامبر تصمیم گیری خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، آمریکا اعلام کرده است برنامه سفر باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا به روسیه را مورد بازبینی قرار می دهد.

قرار بود اوباما در سفرش به روسیه با ولادیمیر پوتین، همتای روسی خود دیدار داشته باشد.

گفته می شود سفر اوباما به مسکو تحت تاثیر اعطای پناهندگی به ادوارد اسنودن، افشاگر اسناد محرمانه سازمان های اطلاعاتی آمریکا قرار گرفته است.

جی کارنی، سخنگوی کاخ سفید به خبرنگاران گفت: ما دارای منافع مشترکی با روس ها هستیم و در عین حال همچنان به ارزیابی سفر اوباما برای شرکت در نشست سران ادامه می دهیم.

سخنگوی کاخ سفید در ادامه خاطرنشان کرد: فکر می کنم می توانیم انتظار داشته باشیم که ما تصمیم مربوط به این موضوع را در روزهای آینده اعلام کنیم.

اسنودن که پیشتر به عنوان یکی از کارکنان دولت آمریکا مشغول به کار بود، از این کشور گریخت و به هنگ کنگ و سپس روسیه رفت.

وی از سوی دولت واشنگتن به دلیل افشاگری هایش تحت تعقیب است و دولت روسیه از استرداد وی به آمریکا خودداری نموده است و اخیرا نیز به وی پناهندگی موقت یکساله داده است.

سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد: ما با روس ها در مورد تصمیمی که درباره اسنودن اتخاذ کردند به شدت مخالفیم.

کارنی اعلام کرد: آمریکا همچنین در مورد مسائلی از جمله درگیری ها در سوریه اختلاف نظر دارد.

جی کارنی تصریح کرد: ما در حال بررسی این مساله هستیم که آیا نشست سران میان رهبران آمریکا و روسیه در مسکو برگزار شود یا خیر و در این بررسی ها اختلاف نظرهایمان در خصوص مسائل مختلف از جمله اسنودن مد نظر قرار می گیرد.

اوباما پیشتر اعلام کرده بود، پیش از برگزاری نشست سران گروه 20 که پنجم و ششم سپتامبر برگزار می شود در مسکو با پوتین دیدار کند.

کلید واژه ها: آمریکا روسیه اوباما


نظر شما :