هشدار لاریجانی به غرب بر سر سوریه

۰۶ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۴:۲۶ کد : ۱۹۲۰۴۷۵ سرخط اخبار

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به آمریکا و کشورهای غربی هشدار داد: در صورت روشن شدن آتش جنگ در سوریه این کشورها نیستند که جنگ را به پایان خواهند رساند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، علی لاریجانی در نطق پیش از دستور مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن طراحی حمله عجولانه و نامشروع آمریکا که با کمک برخی کشورهای منطقه دنبال می شود، به آنان هشدار می دهد که اگر عملیاتی را در سوریه آغاز کنند، این آنان نیستند که این جنگ را به پایان خواهند رساند.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به کشورهای غربی هشدار داد: با آغاز جنگ در سوریه باید مراقب فرزند نامشروع خود (رژیم صهیونیستی ) باشند.

نماینده مردم قم با محکوم کردن اقدامات منطقه ای و بین المللی علیه سوریه گفت: بیش از ده سال است که تحرکات منطقه ای و بین المللی از سوی برخی کشورهای منطقه دنبال می شود. این اقدامات علیه سوریه برای جبران شکست آمریکا و هم پیمانانش در منطقه دنبال می شود.آنان فکر کردند ظرف دو هفته می توانند دولت سوریه را ساقط کنند، به همین دلیل اقدامات چندوجهی را دنبال کردند ولی موفق نشدند.

وی تصریح کرد: ناکامی آنها موجب در اختیار قرار دادن سلاح شیمیایی به تروریست ها شد؛ ما مطلع شدیم چند ماه قبل از مرز یکی از کشورهای منطقه سلاح شیمیایی به تروریست ها تحویل شده است. در مساله اخیر نیز داستان سرایی جدیدی آغاز شده است که هم زمان با حضور ماموران سازمان ملل در سوریه از سلاح شیمیایی استفاده می شود و هنوز این تحقیقات به پایان نرسیده ناقوس جنگ بلند می شود.

لاریجانی تجاوز کشورهای غربی به سوریه را به گام گذاشتن در سرزمین مین گذرای شده تشبیه کرد و افزود: اگر بناست قواعد بین المللی از سوی آمریکا و کشورهای غربی به نفع رژیم صهیونیستی نادیده گرفته شود، چه دلیلی دارد سوریه احترامی برای آنها قائل باشد. نتیجه این رفتار، آتش منطقه ای است که گریبانگیر کشورهای ضعیف منطقه می شود.

رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به رژیم صهیونیستی گفت: اگر رژیم مفلوک صهیونیستی دچار حرکت فتنه انگیزی شود سرنوشت عذاب آورتری نسبت به جنگ 33 روزه پیدا خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی به تشریح ویژگی های شخصیتی و مدیریتی آنان پرداخت و افزود: نظام جمهوری اسلامی ایران به حق الگوی نظام مدیریتی جدیدی را توسط مجاهدان رجایی، باهنر و بهشتی به جهانیان ارائه کرد که این مدل از چند ویژگی برخوردار بود.

وی افزود: ویژگی شهیدان رجایی و باهنر و اکثر رهبران صدر انقلاب اسلامی این بود که کنه فکرشان برگرفته از اسلام ناب محمدی بود، مجاهدت های رجایی ، باهنر، بهشتی و لاجوردی با مارکسیسم ها و مجاهدین نشان دهنده اعتقاد به اجرای احکام اسلام و دوری از التقاط روشنفکری و تحجرگرایی بود. در این تفکر سیاست های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی براساس قرآن و سنت مدون می شود. این تلاش ها برخی در قانون اساسی و برخی در قوانین مجلس متجلی شد.

نماینده مردم قم افزود: مواضع شهیدان رجایی و باهنر در مسائل منطقه ای و بین المللی یک روی این مبناست که در سخنان رجایی در سازمان ملل شاهد بودیم در جنگ تحمیلی نیز روحیه استواری موجب شکست حصر آبادان و خرمشهر شد.

رییس مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه مجاهدان صدر انقلاب دارای برنامه مدونی برای پیاده سازی اقتصاد اسلامی بودند، گفت: تفکر نظام یافته، تئوریک، برنامه ریزی مدون از جمله این ویژگی هاست. هرچند که شرایط ابتدای انقلاب اجازه تحقق این ایده ر ا نداد. شهید مطهری روی طرح اقتصادی اسلامی کار فکری می کرد که در شب شهادت ایشان این طرح در کیف ایشان بود؛ برای آنان مثل روز روشن بود که بدون برنامه نمی توان اهداف نظام را پیاده کرد. رویکرد آنان در ابعاد اقتصادی پایه استقلال اقتصادی را شکل می داد.

وی در بخش دیگری از سخنانش دخالت معنویت و اخلاق در ارکان مدیریتی را از دیگر ویژگی های شهیدان بهشتی و رجایی شمرد و افزود: در اوج طوفان های بی اخلاقی دوران بنی صدر شاهد متانت و اخلاق مداری شهید رجایی بودیم. شهیدان بهشتی و باهنر نیز در آماج بی اخلاقی ها، اخلاق مدار رفتار کردند.

لاریجانی با یادآوری واکنش شهید بهشتی نسبت به برخی از رفتارهای غیراخلاقی صدر انقلاب گفت: نواری از جلسات منافقان که برضد شهید بهشتی سخنانی را مطرح کرده بودند، توسط برخی از دوستان به دست آمد که وقتی این نوار به اطلاع شهید بهشتی رسانده شد وی به جای آنکه خوشحال شود در برخوردی بسیار شدید واکنش نشان داد. این ها درس های مهمی از سیاست اخلاق مدارانه این مجاهدان صدر انقلاب را نشان می دهد.

نماینده مردم قم همراه بودن با مردم را از دیگر ویژگی های شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی برشمرد و افزود: آنان از هر فرصتی برای ارتباط با مردم استفاده می کردند و تلاش می کردند از حلقه های حفاظتی خارج شده و به میان مردم بروند. هرچند که این مساله هزینه هایی را برای انقلاب درپی داشت و باعث شد تیم های حفاظتی ویژه ای برای حفاظت جان مسوولان شکل گیرد.

رییس مجلس شورای اسلامی ولایت مداری را از دیگر ویژگی های شهیدان رجایی، باهنر و بهشتی برشمرد و افزود: رجایی با تبعیت از امام خمینی(ره) مسیر خود را در راه ولایت فقیه روشن کرد اما منافقان و لیبرال ها در برابر تفکر ایشان ایستادگی می کردند.این شهدای عزیز روی موضوع مهمی ایستادگی کردند جبهه آنان از جبهه التقاط و تحجر جدا بود؛ همین ایستادگی موجب موفقیت آنان در برابر سلطنت طلبان، صدام و دشمنان داخلی بود. نتیجه این تفکر اگرچه هزینه هایی برای نظام درپی داشت ولی دستاوردهای آن امروز در کشور هویدا است.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد در دهه پیشرفت و عدالت ابعاد بیشتری از این مدل فکری در کشور پیاده شود.

کلید واژه ها: سوریه مجلس شورای اسلامی آمریکا


نظر شما :