افشای بودجه 652 میلیون دلاری آمریکا برای حمله سایبری به ایران

۱۱ شهریور ۱۳۹۲ | ۱۵:۵۳ کد : ۱۹۲۰۷۶۵ سرخط اخبار

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست از 231 مورد حمله سایبری به ایران در سال 2011 میلادی خبر داد. 
 
به گزارش هشت صبح، اطلاعات مورد استناد واشنگتن پست بر اساس اطلاعاتی است که ادوارد اسنودن از عملکرد سازمان های اطلاعاتی آمریکا افشا کرده است. بر اساس گزارش واشنگتن اکثر این حملات علیه ایران، روسیه، چین و کره شمالی انجام گرفته است. 
 
به گزارش بی بی سی، واشنگتن پست در گزارش خود گفته که بودجه ای ۶۵۲ میلیون دلاری به پروژه ای اختصاص یافته که در آن شبکه های کامپیوتری کشورهای دیگر به طور مخفیانه تحت کنترل آمریکایی ها قرار گرفته است. در این پروژه، که "جنی" نام دارد، بیش از ۸۵ هزار بدافزار روی کامپیوترهایی در سراسر جهان توسط سازمان های اطلاعاتی آمریکا کنترل می شوند. 
 
حدود سه ماه پیش، ادوارد اسنودن، که برای یک شرکت طرف قرارداد آژانس امنیت ملی آمریکا کار می کرد، فاش کرد که این سازمان به جاسوسی و جمع آوری اطلاعات گسترده از میان تلفن ها، ایمیل ها و دیگر ارتباطات شهروندان آمریکایی دست می زند. همچنین آژانس امنیت ملی آمریکا به شنود دفتر اتحادیه اروپا نیز می پرداخته است. 
 
 
در همین زمینه روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گزارش کرده بود که انگلیس در یک کشور خاورمیانه ای، که نامش فاش نشده، تشکیلات جاسوسی ای به راه انداخته که به کابل های زیر دریا دسترسی دارد و همه اطلاعات مبادله شده از آن طریق را از کپی می ‎کند. واشنگتن پست در گزارش اخیر خود می گوید آمریکا به طور مستمر از بدافزارهایی که ساخته، علیه کشورهای مختلف استفاده می کند. 
 
پیش از این ادوارد اسنودن در مصاحبه با اشپیگل گفته بود ایالات متحده در حمله استاکس نت با اسرائیل همکاری کرده بود. استاکس نت بدافزاری بود که تاسیسات هسته ای ایران را هدف قرار داد و فعالیت آنها را مختل کرد. ایران به جز این هدف حمله بدافزارهای دیگری، از جمله فلیم و وایپر نیز قرار گرفته است.

کلید واژه ها: آمریکا واشنگتن واشنگتن پست


نظر شما :