مصر: نشانه های مثبتی از دولت جدید ایران وجود دارد

۲۴ شهریور ۱۳۹۲ | ۲۱:۱۱ کد : ۱۹۲۱۴۴۴ سرخط اخبار
وزیر خارجه مصر مدعی شد: اقدامات ایران به امنیت ملی مصر آسیب می زند.
 

به گزارش عصر ایران، "نبیل فهمی" اظهار داشت: اقدامات اخیر ایران در منطقه خلیج فارس به امنیت ملی مصر آسیب می زند. اختلافات  قاهره و تهران مربوط به بحث شیعه و سنی نیست بلکه به دلیل وجود مسائلی مربوط به امنیت ملی مصر است.

فهمی که در برنامه " 10 عصر" شبکه ماهواره ای مصری "دریم 2" سخن می گفت؛ افزود: مصر هر از چند گاهی تلاش می کند وجود یا عدم وجود بهبود در روابط با ایران را بیابد. نشانه های مثبتی از سوی دولت جدید ایران در برابر کشورهای جنوب خلیج فارس وجود دارد اما این نشانه ها تاکنون ملموس نیستند.

وی ادامه داد: مصر با چشم انداز متفاوتی با ایران تعامل می کند. در صورت ورود مصر به گفتگو با ایران، گفتگویی صریح و هدف دار و به دور از هر گونه هیجان یا احساسات خواهد بود. گفتگوی ایران و مصر به دور از منافع مصر و کشورهای جنوب خلیج فارس نخواهد بود.

فهمی تاکید کرد: با ایران درباره چیزی که به ضرر منافع کشورهای جنوب خلیج فارس باشد همکاری نخواهیم کرد.

وزیر خارجه مصر درباره روابط کشورش با ترکیه هم گفت: دلیل عدم بازگشت سفیر مصر به آنکارا، وجود مشکلاتی میان دو طرف است. آنچه که از ترکیه مشاهده شد اظهارات نادرست و سیاست های غیرمقبول است. ترکیه همه حدو حدودها را عبور کرد.

نبیل فهمی بعد از عزل محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر به دست ارتش این کشور، در کابینه جدید مصر به عنوان وزیر خارجه منصوب شد.
ایران از عزل مرسی به دست ارتش و برخورد ارتش با حامیان اخوان و مرسی نیز انتقاد می کند.

کلید واژه ها: مصر خلیج فارس


نظر شما :