پای اسرائیل و امریکا در میان است

تله ای برای جنگ اتمی با ایران؟!

۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰ کد : ۱۹۹۸۴۲۸ اخبار اصلی خاورمیانه
آمریکا و اسرائیل در جستجوی راه دیگری هستند تا بتوانند جنگی را که مدت هاست در تدارک آن هستند آغاز کنند. دقیق تر بگوئیم: صحنه باید چنان جلوه کند که گوئی ایران حمله را آغاز کرده تا روسیه و چین برای حمایت از ایران دچار مشکل سیاسی بیشتری شوند.
تله ای برای جنگ اتمی با ایران؟!

دیپلماسی ایرانی: اخیراً و با اوج گیری اخبار مربوط به احتمال آغاز جنگ در خلیج فارس و حمله نظامی به ایران، تفسیری درباره خطر جنگ در خلیج فارس روی شبکه اینترنتی قرار گرفته که من این متن را به فارسی برگردانده ام. امریکا با بهره گیری از یک تجربه تاریخی دیگر، ممکن است خود به یکی از ناوهای جنگی – اتمی از دور خارج شده خویش در خلیج فارس حمله کند و پس از غرق کردن آن، حادثه را به گردن ایران بیندازد و حمله اتمی به ایران را آغاز کند.

آمریکا و اسرائیل در جستجوی راه دیگری هستند تا بتوانند جنگی را که مدت هاست در تدارک آن هستند آغاز کنند. دقیق تر بگوئیم: صحنه باید چنان جلوه کند که گوئی ایران حمله را آغاز کرده تا روسیه و چین برای حمایت از ایران دچار مشکل سیاسی بیشتری شوند.

فقط بیاد بیآرید که اسرائیل در گذشته، در یک شعبده بازی سیاسی که قرار و مدارش از قبل با آمریکا گذاشته شده بود به کشتی های جنگی آمریکا حمله کرد، تا آمریکا برای حمله به دشمنان اسرائیل بهانه پیدا کند. حمله اسرائیل به کشتی آمریکائی به نام ”لیبرتی” نخست به گردن مصر انداخته شد. این واقعه معروف ترین نمونه (این حیله) است. حالا با ناو هواپیما بر ”انترپرایز” روبه رو هستیم، که کهنه ترین ناو هواپیمابر آمریکاست و زوارش در رفته است و سال بعد باید از رده خارج شود. این ناو به دلیل استفاده از آن در سریال تلویزیونی Star Treck معروف است.

از رده خارج کردن یک ناو هواپیما بر اتمی بسیار پرهزینه است (ور شکستگی مالی آمریکا را در نظر داشته باشید) ناو هواپیما بر ”انترپرایز” را 8 رآکتور اتمی به حرکت در می آورند! که باید همراه با تمام ماشین ها و موتورهائی که با رآکتورها در ارتباط هستند به عنوان زباله اتمی دفع شوند. اگر ناو انترپرایز در خلیج فارس غرق شود هزینه ای که آمریکا از این طریق صرفه جوئی خواهد کرد به مراتب بیشتر از پولی است که از فروش لاشه آن به دست خواهد آورد و حل مسئله قطعات آلوده اتمی هم دیگر مسئله آمریکا نخواهد بود.

یک ناو کهنه جنگی باید در پایان دوران کارآمدی خود یک بار دیگر برای یک نیت شوم به کار گرفته شود. به همان دلیل که فرنکلین روزولت دستور داد تا کشتی های کهنه جنگی را از “سان دیه گو” به “پرل هاربر” منتقل کنند و ناوهای هواپیما بر و دیگر ناوهای جنگی نو را روز 7 دسامبر 1941 به منطقه امن در دور دست منتقل سازند.

آلمان فدرال تاکنون 5 زیردریائی اتمی دلفین به اسرائیل داده و در باره ششمی نیز مذاکراتی در جریان است.

سه واحد از آنها هنگام عبور از آبراه سوئز مشاهده شده اند. اینها احتمالا هم اکنون در خلیج عمان هستند و شاید هم به خلیج فارس رسیده باشند. تا در آنجا در کمین یک کشتی کهنه رو به اسقاط باشند که بیشتر به یک گوسفند قربانی شبیه است تا به سلاح جنگی واقعی. این کشتی با ملوانان آمریکائی که در آن هستند مورد حمله قرار خواهد گرفت، همانطور که کشتی ”لیبرتی” مورد حمله اسرائیل قرار گرفت، تا بتوان برای رسیدن به هدف های مورد نظر آن را به گردن ایران انداخت و رسانه های گوش به فرمان هم به آن پوشش خبری حمایتی خواهند داد.

اگر شما هم با تحلیل اوضاع به همین نتیجه رسیدید، هر جا خبری در باره جنگ و خلیج فارس خواندید این متن را برای آنها پست کنید تا حیله های کثیف و نقشه های شوم دشمنان بر همگان آشکار شود.

کلید واژه ها: جنگ با ایران حمله اسرائیل جنگ اتمی ایران و اسرائیل ایران و امریکا ایران و امریکا و اسرائیل ایران اسرائیل امریکا ایالات متحده امریکا زیردریایی اتمی خلیج فارس دونالد ترامپ سید وحید کریمی مصر


( ۱۰۹ )

نظر شما :

دیپلماسی ایرانی ۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۹
من سری در شبکه های اجتماعی به زبان عبری زدم ، تمام نظرات حتی مردم عادی اسرائیل لزوم حمله اتمی و نابود کردن ایران هست ، وقتی تمام تفکرات یک جامعه این هست ، احتمال عمل بهش بسیار بالاست، بعد سران کشور ما در خواب خرگوشی هستند، ساخت سلاح اتمی واجب است
ali ۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۲۱
ناو هواپیمابر اینترپرایز بیش از دو سال هست که غیر فعال و در پروسه اوراق شدن هست و اگر امریکا بخواهد این ناو صد هزارتنی را به خلیج فارس بیاورد نیاز به چندین یدک کش غول پیکر و چند ماه زمان دارد و مهم تر اینکه برای امریکا بسیار به صرفه تر است که این ناو را که از استیل درجه یک ساخته شده را اوراق کند تا غرق. دوم زیر دریایی های اسراییل که البته از نوع بسیار پیشرفته هست از نوع پیشرانه اتمی نیست بلکه نوع خاصی از دیزل الکتریک که تا یک ماه هم میتواند زیر اب بماند فقط در بعضی منابع نظامی گفته شده مجهز به موشک های کروز با کلاهک اتمی است که به نظر صحیح نیست جنبه تبلیغاتی و ارعاب دارد چون برای حمل موشک های کروز با کلاهک اتمی نیاز به زیر دریایی ها بزرگتری است. نویسنده محترم کوچک ترین اطلاعی از وضعیت نیروهای امریکایی و ابزرالات فعال , غیر فعال این نیرو را ندارد و این نوشته یا ترجمه ایشان فاقد ارزش است.ترامپ اهل جنگ نیست و سیاست اسراییل ترور و خرابکاری و جنگ اطلاعاتی است کاری که در این چند سال گذشته انجام داده و به نظر جواب هم گرفته. بهتر است مقامات کشور به فکر دوران بایدن و مذاکرات جدید برای رفع تحریم ها باشند.ادامه تحریم ها چیزی جز عقب ماندگی و رنج بیشتر مردم نخواهد بود
محمد ۰۹ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۵
مهمترین دلیل من برای رد این تحلیل ، همین است که شما اجازه انتشار چنین ادعای خطرناکی را پیدا کرده اید ، اصولا همه مواردی که مدعی شدید ، قاعدتا از امور بسیار سری نظامی هستند ، مگر اینکه با منطق ارسطویی ، در گوشه ای نشسته و مدعی حرفی شده باشید که هیچ سندی برای تایید آن وجود ندارد ، در ضمن منفجر کردن ناو اتمی در خلیج فارس ، علاوه بر کشتن نظامیان امریکایی ، بستن مسیر ترانزیتی خلیج فارس و البته خطر آلوده شدن هزاران نظامی امریکایی مستقر در منطقه را هم به همراه دارد ، آنها شاید بی رحم باشند اما بی فکر نیستند
احمد ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۰۲:۴۵
این مقالات چیه میگذارید شما؟
ایرانی ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۰۵:۲۹
بعضی ها فکر می کنند تنها خودشان توهمی هستند؟!
احمد محمود ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۱:۲۵
سید وحید کریمی: متوهمی که به درد سناریوهای هالیوودی میخوره مثل اینکه ادمهای متفکر ومنطقی همه مرده اند
علی ۱۰ دی ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۷
متاسفانه این تحلیل توهم توطئه ای بیش نیست. اعتبار رسانه ای تون رو با این نویسنده ها کمتر و کمتر می کنید. تحلیل های دیپلماسی ایرانی در مورد انتخابات آمریکا فراموش نشده. با این تحلیل شما ایران را بسیار ضعیف و اسرائیل و آمریکا رو بسیاری قوی تصور کرده اید. متاسفانه نویسنده هنوز در دوران جنگ سرد زندگی می کنه و به دنبال مشابهت های تاریخی برای پیش بینی ست.
دريا ۱۲ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۳
بنظر من احتمال حمله شبه نظامیان تحت حمایت ایران بالاست این مجله خاسته توجیح اش کنه بعدم گفته تجهیزات اونها کهنه هست طوری گفته انگار بی کیفیت تر از ماشین های داخلی ماست لابد نویسنده اوضاش خوبه پراید سوار نشده
وحید کریمی ۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۷
این متن از من نیست. جالب و علمی و هشدار دهنده است و صرفا جهت هوشیاری است
محمد حسین ۱۳ دی ۱۳۹۹ | ۲۰:۰۴
بر خلاف مبنای این یادداشت که تئوری های توطعه ی بی اساس است این حق است که دقت بشود که چگونه چنین متنهای بی اساس و مبتنی بر داده های یک سره غلط می تواند مخل گفتمان هشدار بر انگیز بشود! هشداری که بسیار مهم است و نباید به هیچ روی بی اثر بشود! مسلم است که باید هوشیار بود ولی چنین متن های آبکی سبب می شود تا هشدارها به مرحله ی مزحکه شدن و تمسخر آمیزی برسد پس در حقیقت باید چنین متن هایی را در رده ی متن های زیانبار جا داد! آقای سید وحید کریمی نوشته اید که «این متن از من نیست. جالب و علمی و هشدار دهنده است و صرفا جهت هوشیاری است» برادر جان در این چیزی که در واکنش نوشته اید مگر جمله نخست آن که می گوید این متن از شما نیست باقی گذاره ها بر چه مبنایی درست است؟! بفرمایید چرا چنین متنی را می شود علمی دانست؟! در این متن کلی اطلاعات یک سره بی سند و به روشنی اشتباه آورده شده است از آنچه در باره ی ناو هواپیما بر آمریکایی که اکنون در روند اوراق شدن است گرفته تا آنچه درباره ی زیر دریایی های دلفین آمده است تا مهمتر از همه ادعای بی اساسی که درباره ی پرل هاربر و وجود ناوهای فرسوده در تیرس ژاپن در پرل هاربرو در این متن هست!
وحید کریمی ۱۶ دی ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۶
جناب آقای محمد حسن؛ سلام و تشکر از اظهار نظر. تئوری توطئه انگلیسی به صورت مستند جهت استحضار و مطالعه در کتاب "انگلیس و روسای جمهور امریکا" در کتابخانه دفتر مطالعات سیاسی موجود است. مایلم برای رد آن توسط جنابعالی؛ جایزه بدهم.
امیر ۱۸ دی ۱۳۹۹ | ۲۳:۴۰
آمریکا بنظر من اگر بخواد به ایران حمله کند دنبال بهانه برای توجیه افکار عمومی داره...مثل جنگ با عراق در2003 بنابراین ممکنه سناریو ساختگی هالیوودی ایجاد کند ...در قرآن کریم سوره بقره آمده که در دنیا هیچگاه یهودی و نصارا دست از دشمنی با شما (مسلمانان)دست بر نمیدارن....اگر بهانه ای ایجاد شد آمریکا پاسخگوی هیچ ارگانی نمیشود و با بی‌رحمی زیاد عمل میکند ...ایران باید هوشیار و گوش به زنگ باشد...دمکراسی آمریکایی میگه...دنیا دو گروه است یا دوست (نوکر)آمریکا یا دشمن امریکا
امیر مولوی ۱۱ آبان ۱۴۰۲ | ۲۰:۴۸
در جنگ اخیر غزه و رژیم صهیونیستی به وضوح دیدیم که در جهان فعلی قوانین و مقررات بین المللی نظر افکار عمومی و ... هیچ ارزشی نزد وحوش غربی و صهیونیست ندارند و برای دست زدن به هر خباثت و جنایتی به راحتی دست خواهند زد و نیازی به این دست سناریوها ندارند ... ایران کشوری وسیع با پراکندگی قدرت نظامی و با همپیمانان زبده در کل منطقه و همچنین بسیار ناشناخته ( قدرت نظامی ) برای امریکایی هاست و همین عوامل باعث دست به عصا شدن امریکایی ها در برابر ایران شده و بعید به نظر میرسد که بر علیه ایران دست به اقدام نظامی بزنند