نتانیاهو: فریب ایران را نخورید

۰۳ مهر ۱۳۹۲ | ۰۴:۵۶ کد : ۱۹۲۱۸۸۸ سرخط اخبار

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه ای که در واکنش به سخنرانی اوباما در سازمان ملل منتشر کرد، بار دیگر مدعی شد ایران در حال فریب دادن دنیا و پیگیری برنامه تسلیحات اتمی است.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، «بنیامین نتانیاهو» با صدور بیانیه ای به سخنرانی «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل واکنش نشان داد.

اوباما بخش اعظم صحبت های خود را به ایران و برنامه هسته ای اختصاص داد و گفت قصد دارد مسیر دیپلماتیک را دنبال کند. وی همچنین به حق ایران در دستیابی به فناوری هسته ای اذعان کرد. اوباما با اشاره به مواضع دولت جدید ایران در قبال مذاکرات هسته ای، همراه شدن این مواضع با اقدامات عملی شفاف و قابل راستی آزمایی را خواستار شد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه خود از درخواست اوباما برای اقدامات شفاف ایران قدردانی کرد و گفت در دیدار خود با اوباما در این مورد صحبت می کند. نتانیاهو و اوباما هفته آینده در واشنگتن دیدار می کنند.

نتانیاهو بار دیگر ایران را به تلاش برای دستیابی به بمب اتم متهم کرد و گفت ایران نظیر کره شمالی تلاش می کند در عین مذاکره با دنیا، برنامه هسته ای خود را هم پیش ببرد.

وی افزود: ایران تلاش می کند با امتیازدهی نمایشی، تحریم ها را رفع کند و همزمان توانایی خود برای دستیابی فوری به بمب اتم را حفظ کند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی اضافه کرد: اسرائیل از راهکار دیپلماتیک اساسی که واقعا ظرفیت ایران را برای تولید تسلیحات هسته ای از بین ببرد، استقبال می کند. اما فریب اقدامات نصفه و نیمه ای را نمی خوریم که اجازه می دهند ایران همچنان دستیابی به بمب اتم را پیگیری کند. جهان نیز نباید فریب بخورد.

اظهارات نتانیاهو در حالی مطرح می شود که رویکرد جدید ایران در قبال پرونده هسته ای با استقبال زیادی مواجه شده است. نتانیاهو امروز به هیئت اسرائیلی در سازمان ملل دستور داده است تا به هنگام سخنرانی «حسن روحانی» رئیس جمهور ایران، سالن را ترک کنند. با این حال، روزنامه «یدیعوت آحارونوت» گزارش داده است که نمایندگان کشورهای غربی قصد دارند در جایگاه خود حضور داشته باشند.

 

کلید واژه ها: اوباما رژیم صهیونیستی


نظر شما :