شکنجه شهروند ایرانی در جمهوری آذربایجان

۲۷ آبان ۱۳۹۲ | ۱۶:۵۸ کد : ۱۹۲۴۶۸۴ سرخط اخبار
یک شهروند بیگناه ایرانی که چندی پیش در باکو بازداشت شده بود، تحت شکنجه شدید قرار گرفته است .
 
به گزارش العالم یکی از آشنایان "حسن فرجی" شهروند ایرانی که در زندان "بینه قدی" باکو تحت شکنجه قرار دارد، گفت: نیروهای امنیتی جمهوری آذربایجان با اقدامات وحشیانه نظیر سوزندان بدن با سیگار، این شهروند بیگناه ایرانی را شکنجه کردند  تا از وی به نفع رژیم صهیونیستی اعتراف بگیرند .
 
در عین حال یک منبع آگاه اعلام کرد، سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو از مدتها قبل درخواست دسترسی کنسولی به این شهروند ایرانی را داده است، اما طرف آذری بر خلاف قوانین بین المللی هنوز موافقت نکرده است، که این موضوع خبر شکنجه این شهروند ایرانی در جمهوری آذربایجان را تقویت می کند.
 
بر اساس این گزارش، جمهوری آذربایجان که پس از انتخابات ریاست جمهوری 16 مهر، از سوی آمریکا و کشورهای غربی تحت فشار قرار گرفته است، برای خوشایند غرب اقدامات ضدایرانی خود را تشدید کرده است که تشدید سیاست ایران هراسی و بازداشت شهروندان ایرانی ، شکنجه آنها و زدن اتهامات بی اساس از جمله آنها می باشد .
 
ماه گذشته نیز دادگاه جرایم سنگین جمهوری آذربایجان بدون هرگونه مستنداتی و بر اساس حکم سیاسی و سفارشی بهرام فیضی شهروند ایرانی را به اتهام جاسوسی به 15 سال حبس محکوم کرد .
 
شکنجه شهروند بیگناه ایرانی در باکو  در شرایطی صورت می گیرد که تهران طی دو سال اخیر در سه مرحله تعدادی از شهروندان جمهوری آذربایجان از جمله رشید علی اف، فرید حسین، شهریار حاجی زاده و خالده خالد را که ارتباطات غیرمعمول و اقدامات جاسوسی آنها در ایران ثابت شده بود، براساس رافت اسلامی آزاد کرده است اما این رویکرد باعث جری تری شدن باکو شده است.

کلید واژه ها: باکو جمهوری آذربایجان


نظر شما :