درخواست ایران از روسیه برای برگزاری مانور مشترک دریایی

۲۶ بهمن ۱۳۹۲ | ۱۴:۱۴ کد : ۱۹۲۸۷۰۱ سرخط اخبار

یک وب سایت آمریکایی با انتشار خبری مدعی شد ایران به روسیه پیشنهاد برای برگزاری یک مانور مشترک دریایی در خلیج فارس را داده است.

به گزارش عصر ایران وب سایت " ورلد نت دیلی" به نقل از برخی منابع امنیتی غربی در خاورمیانه نوشت ایران در واکنش به حضور نیروهای دریایی آمریکا در منطقه خلیج فارس از روسیه خواسته است تا در ماه می (اردیبهشت 93) سال جاری میلادی دو کشور یک مانور مشترک دریایی در منطقه برگزار کنند.

این منابع امنیتی مدعی شدند روسیه درخواست ایران را در دست بررسی دارد و هنوز به این پیشنهاد ایران جواب نداده است.

ورلد نت دیلی مدعی شده است ایران این پیشنهاد را در واکنش به حضور ناو هواپیما بر هسته ای "یو اس اس هری ترومن" در نزدیکی منطقه خلیج فارس به عنوان یک هشدار به ایران در مورد برنامه های هسته ای این کشور ، به روسیه ارایه داده است.

همچنین این گزارش می افزاید ایران به گزارش هایی دست یافته است که نشان می دهد نیروی دریایی آمریکا قصد اعزام ناوهای بیشتر به منطقه خلیج فارس به ویژه به دو کشور امارات و بحرین - به عنوان ناوگان پنجم دریایی آمریکا - را دارد.

ورلد نت دیلی در این گزارش به سخنان روز پنج شنبه مهدی سنایی سفیر جدید ایران در روسیه مبنی بر عزم و اراده دولت روحانی برای گسترش همکاری ها و روابط با روسیه نیز استناد کرده است.

کلید واژه ها: روسیه خلیج فارس


نظر شما :