موشکهای مقاومت، صهیونیستها را شوکه کرد

۳۱ تیر ۱۳۹۳ | ۲۰:۳۶ کد : ۱۹۳۶۱۷۳ سرخط اخبار

توانایی مقاومت فلسطین در هدف قرار دادن مواضع رژیم صهیونیستی در دورترین مناطق اراضی اشغالی فلسطین، کارشناسان نظامی این رژیم را شوکه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "امیر بوحبوط" کارشناس امور نظامی در پایگاه خبری صهیونیستی "والا"به نقل از منابع بسیار آگاه در دستگاه امنیتی در تل آویو فاش کرد: باوجود اینکه سرویس اطلاعاتی اسرائیل تحولات نوار غزه را به طور 24 ساعته زیر نظر دارد، نهادهای امنیتی از اینکه گردانهای قسام توانسته است با توانمندی خود موشک R-160 تولید کند؛ بسیار شوکه شده اند.

بوحبوط به نقل از این منابع افزود: دو موشک R-160 از نوار غزه به سمت شهر حیفا شلیک شد، که یکی از آنها را سپر موشکی گنبد آهنین دفع کرد، اما موشک دیگر در محوطه ای باز فرود آمد.

این تحلیلگر صهیونیست به نقل از منابع ارشد در نهادهای امنیتی رژیم اشغالگر تصریح کرد: ارتش اسرائیل از قدرت حماس در تولید موشک هایی که برد آنها به حیفا می رسد، شوکه شد؛ چرا که فاصله نوار غزه تا شهر حیفا 120 کیلومتر است و درنتیجه آنها این اطلاعات را از روسای شوراها و مسؤولان محلی در فلسطین اشغالی مخفی کردند؛ و همین امر باعث شد که شهرها و روستاها در شمال بدون دفاع درقبال این موشک ها باقی بماند.

بوحبوط گفت: یک افسر بلندپایه ارتش اسرائیل گفت که ژنرال افیف کوخافی رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش (امان) در جلسه ارزیابی قدرت حماس در دسامبر سال 2013 میلادی به آگاهی فرماندهان ارتش و سران سیاسی رساند، که حماس موشک هایی را در اختیار دارد که قادر است حیفا را هدف قرار دهد.

این افسر به پایگاه خبری صهیونیستی والا گفت: ما اگر حتی بتوانیم انبارهای سلاح های حماس و کارگاههای تولید آن در نوار غزه منهدم کنیم؛ آنها قادر خواند بود که موشک های دور برد تولید کنند.

کلید واژه ها: حماس نوار غزه حیفا


( ۲ )

نظر شما :