بارزانی بار دیگر ساز جدایی از عراق کوک کرد

۱۱ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۱۵ کد : ۱۹۳۶۶۱۵ سرخط اخبار

رئیس اقلیم کردستان عراق مجددا با بیان خواست خود جهت جدایی این اقلیم از عراق اعلام کرد که اقلیم کردستان دیگر نمی تواند هیچ اقدامی برای عراق انجام دهد و منتظر "سرنوشتی نامعلوم" برای کردها نخواهد ماند.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه اماراتی الاتحاد، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه ای که درخصوص بازدید وی از پایگاه های پیشمرگ های کرد در جلولا، السعدیه و کرمیان در استان دیالی صادر شد، اعلام کرد: ماموریت پیشمرگ ها بزرگ و تاریخی بوده و جان خود را فدا می کنند تا مردم کرد در امنیت زندگی کنند. به همین دلیل ادامه راه کردستان مرتبط با وجود این نیروها است.

وی افزود: شرایط پیشمرگ ها بهبود خواهد یافت و آن ها به سلاح و تجهیزات پیشرفته مجهز خواهند شد و در هر شرایطی ما باید کاملا آماده باشیم.

بارزانی تصریح کرد: برخی در بغداد درخصوص استقرار نیروهای پیشمرگ در این مناطق سخن می گویند اما اگر پیشمرگ ها در این مناطق مستقر نشده بودند سرنوشت این مناطق چه می شد و چه کسی در حال حاظر کنترل آن ها را در اختیار داشت؟

رئیس اقلیم کردستان عراق گفت: پس از سقوط نظام سابق عراق ما دست به تلاش های بسیاری زدیم و بسیار تلاش کردیم تا یک عراق دموکرات تشکیل دهیم و عراق یکپارچه باقی بماند. اما در حال حاضر با صراحت هرچه تمام تر می گویم که ما نمی توانیم هیچ کاری انجام دهیم و هرچه که می توانستیم به عراق ارائه دادیم و نمی توانیم منتظر سرنوشتی نامعلوم بمانیم.

وی خاطرنشان کرد: اقلیم کردستان در دو مسیر گام برمی دارد که مسیر نخست کمک به روند سیاسی در عراق است و در همان حال ما برای تعیین سرنوشت مردم کردستان عمل می کنیم.

کلید واژه ها: اقلیم کردستان پیشمرگ


نظر شما :