در حالی که فلسطینی ها و اسرائیلی ها در مصر مذاکره می کنند

نگرانی تلاویو از نیروی هوایی آموزش دیده حماس در مالزی

۲۶ مرداد ۱۳۹۳ | ۱۷:۳۰ کد : ۱۹۳۷۱۵۴ اخبار اصلی خاورمیانه
دستگاه امنیتی اسرائیل به تازگی مطلع شده است که عناصر وابسته به جنبش حماس آموزش های هوایی را در مالزی دیده اند که به آنها این امکان را می دهد که بتوانند علیه اسرائیل حملات هوایی انجام دهند یا برای نفوذ در خاک این رژیم چترباز بفرستند.
نگرانی تلاویو از نیروی هوایی آموزش دیده حماس در مالزی

دیپلماسی ایرانی: در حالی که رژیم صهیونیستی مدعی است در حمله خونین اخیرش به نوار غزه توانسته است از توانایی های نظامی جنبش حماس بسیار بکاهد و بسیاری از امکانات نظامی و لجستیکی آن را از بین ببرد، اکنون سازمان امنیت اسرائیل اطلاعاتی درباره توانایی های نظامی حماس و گروه های وابسته به آن به دست آورده که نگرانی های تازه ای را برای این رژیم به وجود آورده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی ایلاف، وابسته به گروه های لیبرال مخالف حکومت عربستان که مقر آن در لندن است، دستگاه امنیتی اسرائیل به تازگی مطلع شده است که عناصر وابسته به جنبش حماس آموزش های هوایی را در مالزی دیده اند که به آنها این امکان را می دهد که بتوانند علیه اسرائیل حملات هوایی انجام دهند یا برای نفوذ در خاک این رژیم چترباز بفرستند.

این در حالی است که جنگ میان اسرائیل و فلسطینیان در غزه چند ساعتی است متوقف شده و دو طرف در حال انجام مذاکراتی در قاهره برای برقراری آتش بس هستند.

چندی پیش بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جمع خبرنگاران گفته بود که ارتش این رژیم در عملیات هوایی و زمینی خود توانسته بسیاری از تونل های زیر زمینی حماس و گردان های القسام و جهاد اسلامی دیگر گروه های فلسطینی را که به ادعای او از طریق آنها علیه اسرائیل عملیات نظامی انجام می دادند، از بین ببرد. نخست وزیر رژیم صهیونیستی حتی در دیدار با بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل در پاسخ به این سوال که به چه دلیل ارتش اسرائیل به مدارس فلسطینی از جمله مدارس سازمان ملل در غزه حمله کرده است، با نشان دادن نقشه ای به وی مدعی شده بود که حماس در زیر این مدارس تونل حفر کرده بود و ما برای نابودی این تونل ها به این مدارس حمله کردیم.

ارتش رژیم صهیونیستی در حدود یک هفته است که عملیات زمینی خود را متوقف کرده و سربازان خود را از غزه به عقب رانده است. این ارتش در توجیه این اقدام خود گفته بود که ارتش ماموریت خود را انجام داده و دیگر نیازی به عملیات زمینی در غزه احساس نمی شود.

پس از آن بود که مذاکرات غیر مستقیم فلسطینیان و اسرائیلی ها با میانجی گری مصر آغاز شد و دو طرف برای اعلام آتش بس کامل گفت وگوها را آغاز کردند. اما اکنون در بحبوحه این مذاکرات رژیم صهیونیستی اعلام می کند که سازمان امنیت آن اطلاع یافته است که نیروهای جنبش حماس آموزش هایی را برای انجام حملات هوایی در مالزی دیده است که می تواند در پی آن به رژیم صهیونیستی حمله هوایی انجام دهد. به گفته این سازمان مالزی خود این گروه های فلسطینی را در خاک خود جای داده و به آنها آموزش های لازم برای حمله به سرزمین های اشغالی حتی تلاویو را می دهد. سازمان امنیت اسرائیل همچنین گفته است که افراد آموزش دیده همچنین توانایی استفاده از چتر را آموزش دیده اند که این کار می تواند به آنها کمک کند تا در خاک اسرائیل نفوذ کرده و علیه آن اقدام کنند.

سازمان امنیت عام اسرائیل نیز گفته است که حماس موفق شده توانایی های نظامی خود را به شکل بی سابقه ای تقویت کند به گونه ای که اکنون ارتشی متشکل از کوماندوهای ورزیده و آموزش دیده در اختیار دارد.

این سازمان چندی پیش گزارش داده بود که اطلاعاتی به دست آورده که نشان می دهد چند کشور عربی و اسلامی با جنبش حماس وارد همکاری شده و به نیروهای آن آموزش های نظامی گوناگون می دهد.

به این ترتیب جمع حامیان حماس و مقاومت اسلامی از محدوده خاورمیانه و مرزهای کشورهای عربی فراتر رفته و کشورهای اسلامی آسیایی نیز به جمع حامیان آن پیوسته اند. مساله ای که نه تنها باعث ایجاد نگرانی تازه نزد اسرائیلی ها شده بلکه آن را از دیگر نتایج اسف بار حمله بی ثمر خود به غزه می بینند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: رژیم صهیونیستی جنبش حماس


( ۳ )

نظر شما :