برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در برزیل

۱۳ مهر ۱۳۹۳ | ۱۴:۰۵ کد : ۱۹۳۹۲۶۳ سرخط اخبار

مردم برزیل امروز (یکشنبه) برای حضور در انتخاباتی غیرقابل پیش بینی پای صندوق های رای می روند تا رئیس جمهور جدید خود را انتخاب کنند و به ناآرامی اقتصادی در این کشور پایان دهند.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) به نقل از خبرگزاری رویترز، در حالی که دیلما روسف رییس جمهوری کنونی برزیل به دنبال انتخاب شدن برای دور دوم ریاست جمهوری این کشور است، رای دهندگان در حالی پای صندوق های رای می روند که دوران حکومت 12 ساله حزب چپ گرای کارگر در کشور تنها باعث ناآرامی اقتصادی و بحران مالی در برزیل شده است.
نظرسنجی ها نشان می دهد که روسف به دنبال پیش روی این انتخابات احتمالا مجبور خواهد بود تا در دور دوم این انتخابات که قرار است 26 اکتبر سال جاری میلادی برگزار شود، شرکت کند.
مارینا سیلوا رقیب اصلی روسف محسوب می شود و آئیسیو نوس یکی دیگر از رقبای روسف نیز قصد دارد در این انتخابات شرکت کند و قول داده چارچوب کاری را برای بر برداشتن بحران اقتصادی در برزیل برقرار سازد.
این دو کاندیدای اپوزیسیون متعهد شدند تا سیاست های اقتصادی مناسبی را پس از پیروزی در این انتخابات در پیش بگیرند.
نوس در آخرین مناظره انتخاباتی که در تلویزیون و پنجشنبه شب صورت گرفت، گفت: این کاملا بی شرمانه است که چنین اتفاق ناخوشایندی و بحران مالی کمپانی های دولتی کشور را فرا گرفته است.
انتخابات ریاست جمهوری برزیل در 450 هزار حوزه رای گیری برگزار می شود و رای دهندگان در این انتخابات علاوه بر انتخاب رییس جمهور آینده خود، فرمانداران، اعضای کنگره و قانونگذاران ایالتی را نیز انتخاب خواهند کرد.
بیش از 140 میلیون تن در برزیل برای این انتخابات ثبت نام کرده اند.

کلید واژه ها: برزیل روسف


نظر شما :