پاسخ عراقچی به کاغذپاره خواندن «برجام»

۲۱ مرداد ۱۳۹۴ | ۲۲:۰۶ کد : ۱۹۵۰۹۴۹ سرخط اخبار
روز یکشنبه عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی حضور یافت تا به سوالات اعضای این کمیسیون درباره توافق هسته ای پاسخ دهد.

به گزارش خبرگزاری آنا، روز یکشنبه، در جلسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، پرسش و پاسخ نمایندگان و سید عباس عراقچی، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران برگزار شد. در این جلسه نمایندگان موافق و مخالف «برجام» حضور داشتند که بیشتر وقت این جلسه در اختیار مخالفان یا منتقدان این توافق قرار گرفت.

عراقچی در ابتدای جلسه با تاکید بر این نکته که نمایندگان بایستی ابتدا نتیجه و دست آوردهای کلان این مذاکرات را در نظر بگیرند و سپس به جزئیات بپردازند، گفت: در این مذاکرات شما دستاوردهای کلان را ببینید. اگر در این مذاکرات تیم مذاکره کننده به خواسته های اصلی نظام نرسیده است بله، آنها فراموش می شوند اما جزئیاتی که در متن برجام وجود دارد و همه آنها توضیح هم دارد، دستاویزی برای اینکه فعالیت های مذاکره کنندگان و نتایجی که متعلق به همه مردم ایران است را زیر سوال ببرند.

عراقچی در ادامه در مورد ارتباط مذاکرات هسته ای با انتخابات گفت: می گویند این مذاکرات برای انتخابات مجلس است، این چه حرفی است؟ برعکسش هم هست؛ مخالفت های شما هم برای انتخابات مجلس است.خوب است من هم اینطور بگویم: مجلس را کنار بگذارید.

سپس عراقچی خطاب به بخشایش اردستانی نماینده مردم اردستان که پیشنهاد برگزاری مناظره با عراقچی را داد، گفت: آقای بخشایش شما صحبت هایی کردید که اصلا درست نبود.

عراقچی هم چنین در پاسخ به بخشایش که مدعی شد صحبت هایش به درستی فهمیده نشده است، گفت: ممکن است صحبت های شما را بد فهمیده باشم. این امکان هم هست که شما صحبت های بنده و کل ماجرا را بد فهمیده باشید، وقتی شما فکر می کنید سر مذاکره کنندگان کلاه رفته است، احتمال خیلی زیاد وجود دارد که شما بد فهمیده باشید.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران در پاسخ به فتح الله حسینی، نماینده قصر شیرین که توافقنامه را «کاغذ پاره» خواند گفت: کاغذ پاره نیست و سند ارزشمندی است، اما امنیت ملی کشور ما از همه چیز ارزشمندتر است. ببینید با شعار و کلمات که نمی خواهیم بازی کنیم، می خواهیم واقعیت را بفهمیم. توافق نامه سند ارزشمندی است و تبعات حقوقی جدی دارد اما البته امنیت ملی ما فراتر از توافق نامه است و ارزشش بیشتر است.

سید عباس عراقچی پس از پخش این جلسه از شبکه خبر سیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «یکی از برکات مذاکرات هسته ای و بحث هایی که در موافقت و مخالفت با آن صورت گرفت، رشد و ارتقای بینش سیاسی در جامعه بوده است. پخش مذاکرات در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی توسط صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران بسیار مفید است، چه بسا پخش زنده حتی مفیدتر هم باشد.»
 

کلید واژه ها: عراقچی


نظر شما :