نامه روشنفکران ایرانی به مردم آمریکا برای حمایت از توافق هسته‌ای

۱۳ شهریور ۱۳۹۴ | ۰۴:۱۱ کد : ۱۹۵۱۶۱۵ سرخط اخبار

دیپلماسی ایرانی: جمعی از فعالان سیاسی و مدنی، روشنفکران و روزنامه نگاران ایرانی در نامه ای به مردم آمریکا از آنها خواسته اند همصدا و همراه با مردم ایران از توافق هسته ای حمایت کنند.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

ما امضاءکنندگان این نامه گروهی از فعالان، روشنفکران، روزنامه نگاران و حقوقدانان و استادان دانشگاه و اصلاح طلبان جامعه مدنی ایران هستیم.

این نامه را در این لحظه تاریخی در مناسبات میان دو کشور می نویسیم که حمایت شما را از توافق هسته ای شناخته شده برنامه عمل مشترک فراگیر جلب کنیم. ما به تساهل، تکثرگرایی، حقوق بشر و روابط صلح آمیز میان ملت ها باور داریم و متعهدیم.

ما عمیقاً باور داریم که راه حل عادلانه و منطقی برای مناقشات بین المللی از طریق مذاکره است نه استفاده از حق قدرت و تحمیل نظرات یکجانبه.

ما قویا باور داریم که اگر این توافقنامه هسته ای تصویب و اجرا شود، موجب تحقق تدریجی این ارزش های جهانی در ایران همراه با امکان روابط بهتر میان دو ملت ما خواهد بود.

ما عمیقا نگران پیامدهایی هستیم که ممکن است در نتیجه رد این توافقنامه هسته ای به وجود آید؛ تحریم های اقتصادی و خطر بروز جنگ افزایش خواهد یافت. جنگی که برای خاورمیانه یک فاجعه خواهد بود. یک جنگ دیگر در منطقه موجب تقویت نیروهای افراطی و نادیده گرفتن نیروهایی که برای تقریب مسالمت آمیز و صلح محور کار می کنند، می شود؛ اثرات پی در پی یک جنگ دیگر به مراتب وسیع تر خواهد بود و سیستم بین المللی را برای سال های آینده بی ثبات خواهد ساخت.

به تمام دلایل یاد شده در بالا در این مقطع تاریخی حساس ما به شما رجوع می کنیم. ما از شما می خواهیم که از این فرصت بی همتا استفاده کنید و به نمایندگان منتخب خود در کنگره در مورد حمایت از این توافق نامه فشار بیاورید.

یک فرصت دیگر، در این ابعاد، ممکن است در طول عمر ما پیش نیاید. برای نسل های آینده ایرانیان، آمریکایی ها و مردم خاورمیانه باید دسته جمعی صدای خود را در حمایت از صلح و دیپلماسی بلند کنیم.

ما چشم به روزی در آینده داریم که ما ایرانیان نیازی نداشته باشیم که به مردم آمریکا نامه بنویسیم، اما بتوانیم با احترام متقابل و شرافتمندانه بر اساس ارزش های متمدنانه که ما را، به عنوان شهروندان این کره خاکی به هم پیوند می زند، با هم روبه رو شویم.

با احترام

مسعود ادیب، ابراهیم اصغرزاده، حسین انصاری راد، مصطفی بادکوبه ای، ابوالفضل بازرگان، عمادالدین باقی، حسین بنی اسدی، صفا بی طرف، جعفر پناهی، محمد توسلی، غلامعباس توسلی، حمیدرضا جلایی پور، علی محمد حاضری، جمشید حقگو، حقیقت، محمدرضا خاتمی، سید محمدعلی دادخواه، محمد داوری، احد رضایی، پرویز زندی نیا، صادق زیباکلام، حامد سحابی، ماشاالله شمس الواعظین، هاشم صباغیان، کیوان صمیمی، اعظم طالقانی، علیزاده طباطبایی، فیض الله عرب سرخی، علیرضا علوی تبار، علی اصغر غروی، فریده غیرت، غفار فرزادی، محمد قوچانی، حسین کاشفی، غلامحسین کرباسچی، محمد کیانوش راد، اصغر کیمیایی، مرضیه مرتاضی، جواد مظفر، بدرالسادات مفیدی، مصطفی معین، احمد منتظری، حسن موحدی ساوجی، عبدالله مومنی، میرموسوی، لطف الله میثمی، محمد نعیمی پور، علی نظری، عبداله نوری، صالح نیکبخت، هادی هادی زاده، ابراهیم یزدی.

کلید واژه ها: روشنفکران توافق هسته ای کنگره


نظر شما :