الحوثی: عربستان یمن را بین القاعده تقسیم کرد

۰۷ فروردین ۱۳۹۵ | ۱۸:۳۰ کد : ۱۹۵۷۵۱۱ سرخط اخبار

«عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن با اشاره به سنگ اندازی عربستان در حل سیاسی بحران یمن اعلام کرد که این دشمن سعودی بود که با توسل به هر چیزی مانع ادامه گفت‎و‎گوی یمنی یمنی شد.

به گزارش فارس، «عبدالملک الحوثی» رهبر جنبش انصارالله یمن جمعه شب به مناسبت گذشت یک سال از آغاز جنگ عربستان علیه یمن (ششم فرودین ماه 1394) سخنرانی کرد.

رهبر انصارالله گفت: ملت یمن در 26 مارس سال 2015 (ششم فرودرین ماه 1394) از حملات دشمن غاصب سعودی غافلگیر شد و مردم بی گناه اولین قربانی این حملات بودند.

عبدالملک در ادامه به مانع تراشی عربستان در حل سیاسی بحران یمن اشاره کرد و گفت: این دشمن سعودی بود که با توسل به هر چیزی مانع ادامه گفت‎و‎گوی یمنی یمنی شد.

وی تاکید کرد که در ادامه جنایات سعودی، ائتلافی که در راس آن اسرائیل و آمریکا تحت رهبری و حمایت مالی عربستان قرار دارد، شکل گرفت.

رهبر جنبش انصارالله یمن با تاکید بر اینکه جنایات عربستان علیه یمن همچنان ادامه دارد، تصریح کرد: رژیم آل سعود حق همسایگی را رعایت نمی کند و یک همسایه متجاوز و غاصب است.

وی در ادامه از شجاعت و رشادت های سید حسن نصرالله و مواضع مستحکم دبیرکل حزب الله لبنان در دفاع از مردم یمن تمجید و از حمایت‎های حزب الله از ملت بی گناه یمن تشکر و قدردانی کرد.

عبدالملک الحوثی همچنین از مواضع ملت ها و احزاب و نهادهایی که در کنار ملت یمن ایستاده اند، تشکر و قدردانی کرد.

 رهبر انصارالله یمن اعلام کرد که دشمن سعودی آمریکایی، مناطق یمنی را بین اعضای القاعده و مزدوران آن مانند بلک واتر تقسیم کرد.

عبدالملک الحوثی تاکید کرد که رژیم سعودی با بستن عهد و پیمان با تل آویو، حضور اسرائیل را در منطقه تقویت کرده است.

وی با تاکید بر قدرت ملت یمن در مقاومت طولانی مقابل دشمن گفت: هیچ گزینه ای برای ملت یمن غیر از مقاومت در برابر دشمن سعودی وجود ندارد.

عبدالملک افزود: وظیفه ما این است که در برابر ظلم و کسانی که به ملت یمن حمله می کنند، بایستیم و اهداف دشمن را شناسایی کنیم.

وی با اشاره شکست مزدوران ائتلاف سعودی در برابر نیروهای یمنی گفت: مزدور برای اینکه چیزی به دست بیاورد، حرکت می کند، اما امروز می بینیم این مزدوران هستند که در یمن کار می کنند و در عین حال هزینه هم می دهند.

رهبر انصارالله همچنین به توافق اخیر انصارالله و عربستان بر سر آتش بس در مرزهای دو کشور اشاره و تاکید کرد که این توافق یک آتش بس انسانی جهت تبادل اجساد و اسرا به عنوان مقدمه ای برای انجام گفتگو بین طرفین بود.

عبدالملک الحوثی تصریح کرد: کشتار و جنایات عربستان در یمن نشان می دهد که این کشور درک و شعور انسانی ندارد و آمریکایی ها و اسرائیلی هایی که عربستان را به ارتکاب جنایات در یمن تشویق می کنند، خیر و خوبی عربستان را نمی خواهند.

کلید واژه ها: انصارالله ملت یمن انصارالله یمن دشمن سعودی


نظر شما :