نامزد محبوب مردان مسن و کم سواد

جمهوری‌خواهان همچنان ترامپ را دوست دارند

۱۴ درصد از جمهوری‌خواهان حامی ترامپ زنان ۱۸ تا ۴۹ ساله هستند و ۳۱ درصد از آنها جمهوری‌خواهان ضد ترامپ هستند.
جمهوری‌خواهان همچنان ترامپ را دوست دارند

نویسنده: فرانک نیوپورت

دیپلماسی ایرانی: جمهوری خواهان در سراسر کشور همچنان دیدی مثبت نسبت به دونالد ترامپ دارند. 55 درصد آنها به وی علاقه دارند و 41 درصد آنها هم علاقه ای به او ندارند. با وجود مسیر فوق العاده پرتلاطمی که ترامپ از تابستان گذشته در رقابت های انتخابات 2016 طی کرده، دید جمهوری خواهان به وی ثابت مانده است. دیدی که امروز به وی وجود دارد، همانند همان تصویری است که در جولای گذشته وجود داشت.

این اطلاعات از نظرسنجی روزانه گالوپ از بیش از 1600 جمهوری خواه به دست آمده است که از ماه جولای تاکنون در باره ترامپ نظر داده اند. به طور میانگین، محبوبیت ترامپ 57 درصد در مقابل 37 درصد دید منفی نسبت به وی بوده است. از ژانویه که محبوبیت وی به اوج خود یعنی 61 درصد رسید، میزان محبوبیتش در دو ماه اخیر نزولی بوده است. اما در یک چشم انداز کلی، تغییرات محبوبیت وی در ماه های مختلف حداقلی بوده است.

میزان ثبات در محبوبیت ترامپ -54 درصد تا 61 درصد- نشان می دهد که حامیان وی ثبات نظر دارند و تحت تاثیر این که ترامپ چه می گوید و چه انجام می دهد و یا این که رسانه ها یا رقبا درباره اش چه می گویند، قرار نمی گیرند. این مسئله می تواند بازتاب دهنده شناخته شدن ترامپ در مراحل اولیه رقابت ها و این باشد که بسیاری از افراد همان دیدی که نسبت به وی در مراحل اولیه انتخابات داشته اند را حفظ کرده اند.

در یک بررسی مقایسه ای، محبوبیت ترامپ در میان جمهوری خواهان تا حدودی شبیه به جایگاه میت رامنی در فوریه 2012 است (59 درصد محبوبیت در مقابل 31 درصد دید منفی) اگرچه تعداد کمتری از جمهوری خواهان در چهار سال پیش از رامنی حمایت می کردند، اما فاصله میان رضایت و عدم رضایت از رامنی بیشتر از آمار محبوبیت کنونی ترامپ است. در ماه مارس سال های انتخاباتی قبلی، کاندیداهای جمهوری خواه در میان حزب خودشان محبوبیت بالاتری داشتند. جان مک کین در سال 2008، جورج دبلیو بوش در 2000 و باب دال در 1996، همگی محبوبیتی 80 تا 90 درصدی در میان جمهوری خواهان داشتند.

حمایت کمتر جوانان و زنان جمهوری خواه از ترامپ

حزب جمهوری خواه دچار شکاف شده و به اکثریت حامی ترامپ و اقلیت مخالف ترامپ تقسیم شده است. نظرسنجی ها نشان می دهد که چه گروه هایی ترامپ را دوست دارند و چه گروه هایی از وی متنفر هستند.

اختلاف سنی میان دو گروه قابل توجه است، 59 درصد جمهوری خواهان حامی ترامپ، 50 سال به بالا هستند، در مقایسه با 43 درصد از آنها که جزء گروه ضد ترامپ هستند.

اختلاف کلیدی دیگر مربوط به واکنش گروه مردان مسن و زنان مسن در پایگاه جمهوری خواهان می شود. یک سوم جمهوری خواهان حامی ترامپ مردان 50 سال به بالا هستند، در مقابل 21 درصد از این گروه ضد ترامپ هستند. به طور مشابه 14 درصد از جمهوری خواهان حامی ترامپ زنان 18 تا 49 ساله هستند و 31 درصد از آنها جمهوری خواهان ضد ترامپ هستند.

حامیان ترامپ تحصیلات و گرایش مذهبی کمتری دارند

آمریکایی های مسن در مقایسه با جوانان، تحصیلات کمتری دارند، این مسئله چرایی حمایت آنها از ترامپ را نشان می دهد. 27 درصد حامیان ترامپ را افراد تحصیل کرده در کالج تشکیل می دهند، در حالی که 39 درصد آنها را مخالفان ترامپ تشکیل می دهند. اما تحصیلات در میان گروه های سنی مختلف دارای تاثیر خاصی است و جمهوری خواهان حامی ترامپ را به طور ویژه افراد 35 ساله تا 54 ساله بدون تحصیلات کالج تشکیل می دهند.

علاوه بر این حامیان ترامپ در مقایسه با مخالفان، کمتر مذهبی هستند. 44 درصد از طرفداران ترامپ را افراد مذهبی تشکیل می دهند، در حالی که 60 درصد مخالفان وی را افراد مذهبی تشکیل می دهند.

تفاوت حامیان و مخالفان ترامپ براساس نژاد و قومیت است. 91 درصد جمهوری خواهان حامی ترامپ را سفیدپوستان غیرهیسپنیک تشکیل می دهند، در حالی که 81 درصد از مخالفان ترامپ را سفیدپوستان غیرهیسپنیک تشکیل می دهند.   

منبع: گالوپ/ مترجم: حسین هوشمند    

کلید واژه ها: ترامپ حامیان ترامپ انتخابات 2016 حزب جمهوری خواه


نظر شما :