برای تشدید حملات علیه تروریست‌ها در حلب و دمشق

حضور نظامی روسیه در سوریه افزایش می‌یابد

۱۶ آبان ۱۳۹۵ | ۱۱:۳۰ کد : ۱۹۶۴۴۳۱ اخبار اصلی خاورمیانه
انتظار می‌رود ظرف چند روز آینده ناو هواپیمابر روسیه موسوم به آدمیرال کوزنیتسوف به سواحل سوریه برسد. انتظار می‌رود همراه این ناو زیردریایی و موشک‌اندازهای مجهز به موشک‌های کروز نیز برسند.
حضور نظامی روسیه در سوریه افزایش می‌یابد

دیپلماسی ایرانی: روسیه عملیات نظامی خود را در سوریه افزایش خواهد داد تا جای پای خود را به عنوان یک ابرقدرت مستحکم کند، تا به این ترتیب به عنوان متحدی قابل اعتماد علیه تروریسم و خشونت شناخته شود و دیگر کشورها را برای اتحاد با خود جذب کند.

به گزارش پایگاه خبر تحلیلی سوری دام پرس، انتظار می رود ظرف چند روز آینده ناو هواپیمابر روسیه موسوم به آدمیرال کوزنیتسوف به سواحل سوریه برسد. انتظار می رود همراه این ناو زیردریایی و موشک اندازهای مجهز به موشک های کروز نیز برسند. تسلیحاتی که نشان می دهد روسیه قصد دارد دور جدیدی از حملات استراتژیک در سوریه را سازماندهی کند.

این تحول زمانی صورت می گیرد که مخالفان در یک حمله معکوس توانستند محاصره ارتش سوریه و متحدان آنها در شهر حلب را بشکنند، با وجودی که ارتش سوریه و متحدانش اخیرا توانستند در غوطه شرقی دمشق به دستاوردهای مهمی برسند. انتظار می رود که روسیه بتواند از فرصت ها استفاده کند و شهرهای حلب و دمشق را به طور کامل از وجود تروریست ها پاکسازی کند و ارتش و حکومت سوریه بتوانند اراده خود را به آنها بازگردانند. همچنین انتظار می رود که روسیه خود را برای حمایت از ارتش سوریه در جنگ خود در دمشق آماده کند. اهمیت استراتژیک دمشق بیشتر از حلب برای روس ها است، چرا که پایتخت کشور محسوب می شود و به عنوان گذرگاهی به نیروهای مسلح مستقر در جنوب سوریه به حساب می آید.

روسیه امروز نقش نظامی خود را بر شمال سوریه متمرکز کرده است و به خطری که تروریست ها از آن جا دارند، نظر دارد، از جمله در شهر حلب. روسیه امکانات و ظرفیت های خوبی برای گسترش حضور هوایی خود در پایتخت سوریه در اختیار دارد.

ارتش سوریه و متحدانش در سه سال اخیر توانسته اند نوار امنیتی مستحکمی را به دور دمشق ایجاد کنند و خطر را از آن به خوبی دور کنند. در پی آن 700 مسلح از داریا، پایگاه تروریست ها خارج شده اند. همچنین بیشتر نیروهای مسلح مناطق المعضمیه و القدسیه و حماه نیز مجبور به ترک این شهرها شده اند و این شهرها به کنترل کامل دولت سوریه در آمده است.

علاوه بر آن ارتش سوریه و متحدان آن توانسته اند موفقیت های بسیاری را در غوطه شرقی به دست آورند و بر روستاهای تل کردی و تل صوان مسلط شوند، نیروهای ارتش سوریه در حال حاضر نیز در پنج کیلومتری شهر دوما، دیگر مقر مخالفان مسلح هستند.

ولادیمیر پوتین و بشار اسد، روسای جمهوری روسیه و سوریه در روزهای اخیر پس از کسب پیروزی های جدید اعلام کردند که اکنون اطمینان بیشتری دارند که می توانند موفقیت های بسیاری به دست آورند.

تحریریه دیپلماسی ایرانی/11

کلید واژه ها: ارتش سوریه روسیه


نظر شما :