کرملین: با کمپین ترامپ تماس نداشتیم

۲۹ بهمن ۱۳۹۵ | ۰۳:۰۳ کد : ۱۹۶۷۱۳۵ سرخط اخبار

برخی رسانه های آمریکایی از جمله روزنامه نیویورک تایمز در گزارشی از ارتباط افرادی از کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ با مقامات اطلاعاتی روسیه خبر داده اند؛ دونالد ترامپ نیز در پاسخ بار دیگر رسانه های آمریکایی را به انتشار اخبار دروغین متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در پی گسترش مناقشه بر سر استعفای مایکل فلن، مشاور امنیت ملی دولتش و همچنین تحقیقات کنگره آمریکا درباره مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در توئیتر، ابزار محبوبش برای انتقال اظهارنظرها و حرف های خود به مردم واکنش نشان داد و رسانه های آمریکایی را به "انتشار اخبار دروغین" متهم کرد.

ترامپ در این توئیت گفت: رسانه هایی که اخبار دروغ منتشر می کنند به شکلی دیوانه وار تئوری های توطئه خود و نفرت کوری که دارند را انتشار می دهند. این یاوه گویی درباره ارتباط با روسیه صرفا تلاشی برای سرپوش گذاشتن بر اشتباهات زیادی است که کمپین هیلاری کلینتون بازنده مرتکب شد.

ترامپ همچنین در توئیتر گفت که دیگر رسانه هایی مثل شبکه سی ان ان و شبکه ام اس ان بی سی "به درد تماشا کردن نمی خورند". دونالد ترامپ پیش از این نیز رسانه های آمریکا را مورد حمله قرار داده و به دروغگویی متهم کرده بود.

همچنین دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز گزارشات درباره ردیابی برخی تماس های تلفنی میان مقامات اطلاعاتی روسیه و اعضای کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ را رد کرد.

روزنامه نیویورک تایمز گزارش داده بود: روس ها با پل منافورت که پیش از این برای مدت کوتاهی رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ بود، ارتباط داشته اند.

در این گزارش نوشته شد که مقامات سابق و فعلی آمریکایی گفته اند که یک سری از نزدیکان دیگر ترامپ نیز با روس ها تماس داشتند اما از افشای اسامی آنها خودداری کردند.

پسکوف در گفت وگو با خبرنگاران در شهر مسکو با اشاره به منابع ناشناس این گزارش گفت که چنین گزارشی بر مبنای حقایق نیست و هیچ حقیقتی را فاش نکرده است.

این گزارش یک روز بعد از آن منتشر شد که مایکل فلن، مشاور امنیت ملی دولت ترامپ در ارتباط با رسوایی "گمراه کردن مقامات دولت درباره روابطش با روسیه" استعفا کرد.

کلید واژه ها: دونالد ترامپ


نظر شما :