بیانات بسیار مهم مقام معظم رهبری درباره شهید سلیمانی و انتقام موشکی از آمریکا

رهبر انقلاب: دیشب یک سیلی زده شد ولی انتقام بحث دیگری است

۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۱:۴۱ کد : ۱۹۸۸۷۱۲ اخبار اصلی خاورمیانه
حالا وظیفه ما چیست؟ بحث انتقام و اینها بحث دیگری است. حالا یک سیلی دیشب به اینها زده شد. این مسئله دیگری است. آنچه در مقام مقابله مهم است؛ کارهای نظامی به این شکل کفایت آن را نمی‌کند. آنچه مهم است بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود. آنها در این منطقه جنگ آوردند اختلاف و فتنه و ویرانی آوردند. خراب شدن زیربناها را آوردند؛ البته هرجا قدم گذاشتند در دنیا همینطور عمل کردند. ما فعلا منطقه خودمان جلوی چشم ماست. اصرار هم دارند که همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی هم داشته باشند. هی اصرار می‌کنند این مسئله مذاکره و نشستن پشت میز و اینها مقدمه‌ی دخالت‌ها و حضورهاست.این باید به پایان برسد. این منطقه قبول نمی‌کند حضور آمریکا را در کشورهای منطقه. ملت‌های منطقه قبول نمی‌کنند. دولتهای برخاسته از ملتها بدون تردید قبول نمی کنند.
رهبر انقلاب: دیشب یک سیلی زده شد ولی انتقام بحث دیگری است

دیپلماسی ایرانی: بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مردم قم در حال حاضر از چندین شبکه صداوسیما از جمله شبکه خبر و شبکه یک به‌صورت مستقیم برای همه مردم ایران و جهان پخش می‌شود.

ایشان در بخش‌هایی از این سخنرانی درباره شهید عزیز حاج قاسم سلیمانی، فرمودند: این روزها خیلی درباره این بزرگوار، این رفیق خوب و عزیز ما و شجاع ما و خوش‌بخت ما که رفت و به ملکوت اعلی پیوست درباره ایشان این روزها خیلی صحبت می شود و حرفهای درستی هم درباره خصوصیات او گفته شده است. لکن من چند جمله‌ای می‌خواهم عرض کنم که به نظرم مهم است. اولاً شهید سلیمانی هم شجاع بود و هم با تدبیر بود. برخی شجاعت دارند اما تدبیر و عقل لازم برای به کاربردن آن را ندارند. برخی اهل تدبیر هستند ولی اهل اقدام  و عمل نیستند. دل و جگر کار را ندارند. این شهید عزیز ما هم دل  و جگر داشت و به دهان خطر می‌رفت و ابا نداشت. نه فقط در حوادث این روزها، در دوران دفاع مقدس هم اینجور بود. خودش و لشگرش. و هم با تدبیر بود. فکر می‌کرد؛ تدبیر می‌کرد.  منطق داشت برای کارهایش. این شجاعت و تدبیر توامان فقط در میدان نظامی هم نبود. در میدان سیاست هم همینطور بود. بنده بارها به دوستانی که در عرصه سیاسی فعال هستند این را می گفتم که رفتار او و کارهای او را. در عرصه سیاست هم هم شجاع بود و هم با تدبیر بود. سخنش اثرگذار و قانع‌کننده بود.

از همه اینها بالاتر اخلاص او بود. با اخلاص بود. ابزار شجاعت و تدبیر را برای خدا خرج میکرد. اهل تظاهر و ریا نبود. اخلاص خیلی مهم است. تمرین کنیم ماها در خودمان اخلاص را. خصوصیت دیگر این بود که هم فرمانده جنگاور مسلط بر عرصه نظامی بود و هم در عین حال به شدت مراقب حدود شرعی بود. در میدان جنگ گاهی افراد حدود الهی را فراموش می‌کنند ولی او مراقب بود. آنجا که نباید سلاح به کار ببرد به کار نمی‌برد. مراقب بود به کسی تعدی نشود. ظلم نشود. احتیاطهایی می کرد که معمولا خیلی ها در عرصه نظامی احتیاط نمی‌کنند. به دل خطر می‌رفت اما مراقب جان نزدیکان و اطرافیانش و سربازان و همکارانش در ملتهای دیگر هم بود.

یک نکته مهم دیگر این است که در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح و اینها نبود لکن به شدت انقلابی بود. انقلاب و انقلابی‌گری خط قرمز قطعی او بود. این را برخی سعی نکنند کم‌رنگ کنند، این واقعیت اوست. ذوب در انقلاب بود. به شدت پایبند انقلاب و خط نورانی امام راحل بود.

یک نمونه از تدبیر و شجاعت او که این را دشمنان او خوب می‌دانند؛ شاید برخی دوستان ندانند این بود که او توانست به کمک ملت های منطقه یا کمکهایی که به ملتهای منطقه کرد  توانست همه نقشه‌های نامشروع آمریکا در منطقه غرب آسیا را خنثی کند. نقشه‌هایی که با پول وسیع و دیپلماسی‌های آنها و زورگوییهایی که به خصوص در مقابل کشورهای ضعیف دارند توانست قد علم کند و همه‌ی نقشه‌های آنها را خنثی کرد.

آمریکا در مقابل فلسطین طرحشان این بود که قضیه فلسطین را به فراموشی بسپارند و فلسطینی‌ها را در حالت ضعف نگهدارند که جرات نکنند دم از مبارزه بزنند. این مرد دست فلسطینی‌ها را پر کرد و کاری کرد که منطقه کوچکی مثل نوار غزه در مقابل رژیم صهیونیستی با آنهمه ادعا می‌ایستد و بلایی سرشان می‌آورد که آنها سر 48 ساعت می‌گویند بیایید آتش بس کنیم. این را حاج قاسم سلیمانی کرد. این چیزی است که برادران فلسطینی ما مکرر در مکرر پیش ما شهادت دادند. من می‌دانستم البته.

آنوقت در جلسه ای که ما غالباً با مسئولان مختلف، جلسات رسمی معمولی، حاج قاسم در گوشه‌ای می‌نشست که دیده نمی‌شد. جلوی چشم خودش را قرار نمی‌داد. تظاهر نمی‌کرد.

نقشه آمریکا در عراق، سوریه و لبنان به کمک و فعالیت این شهید عزیز خنثی شد. آمریکایی‌ها مایلند عراق را مثل رژیم طاغوت ایرانی، رژیم پهلوی، یا امروز سعودی می‌پسندند. نقطه‌ای پر از نفت باشد در اختیار آنها که هر کاری مایل بودند انجام دهند. به تعبیر آن شخص، مثل گاو شیرده.  عناصر مومن عراقی و شجاع عراقی و جوانان عراقی و مرجعیت در عراق در مقابل این قضایا ایستادند و حاج قاسم رضوان الله به این جبهه کمک رساند و مدد رساند به عنوان مشاور فعال و پشتیبان بزرگ. شبیه این قضیه درباره سوریه و لبنان هم هست. درباره لبنان آمریکاییها مایلند لبنان را از مهمترین عامل استقلالش یعنی نیروی مقاومت و حزب الله محروم کنند تا لبنان بی‌دفاع در مقابل اسرائیل قرار بگیرد و آنها بتوانند تا خود بیروت بیایند؛ کمااینکه سالها قبل آمدند. حزب الله بحمدالله روزبه روز قویتر شد. امروز هم دست و هم چشم لبنان، حزب‌الله است. نقش شهید ما در این حالت ممتاز و برجسته است. مجاهد شجاع، برادر دلسوز.

ملتها بحمدالله بیدارند ولی نقش شهید عزیز و رفقای محلی این شهید مثل همین شهید ابومهدی رضوان‌الله تعالی علیه، مرد نورانی، مرد مومن، مرد شجاع. که انسان وقتی نگاه می کرد چهره او مصداق و بیض وجهی بنورک بود. چهره نورانی معنوی خدایی. شهید سلیمانی با امثال اینجور انسان‌های مومن و شجاع و نورانی توانستند کارهای بزرگی را انجام بدهند.

یک فصل دیگر، درباره شهید سلیمانی، برکات این شهادت عظیم است. این شهید عزیز هروقت گزارشی، کتبی یا شفاهی می‌داد، من قلباً و زباناً او را تحسین می‌کردم. اما امروز در مقابل آنچه که او سرمنشا آن شد و برای کشور و منطقه به وجود آورد من در برابر او تعظیم می‌کنم. کار بزرگی انجام شد. قیامتی به پا کرد. معنویت او شهادت او را اینجور برجسته کرد. این تشییع جنازه‌ها و بدرقه‌های ایرانی و آن بدرقه‌های عراقی در کاظمین و بغداد و نجف و کربلا چه کردند با این پیکر ارباً اربا. از روح مطهر او از اعماق دل تشکر می‌کنیم.

شهادت او زنده بودن انقلاب در کشور ما را به رخ همه‌ی دنیا کشید. عده‌ای می‌خواستند وانمود  کنند که انقلاب در ایران مرده و از بین رفته و تمام شده. البته عده‌ای هم سعی می‌کنند این اتفاق بیفتد. شهادت او نشان داد که انقلاب زنده است. دیدید چه خبر شد تهران؟ دیدید چه خبر شد در شهرهای دیگر؟ البته من برای این حادثه تلخی که در کرمان پیش آمد و تعدادی از هموطنان کرمانی جان باختند عمیقاً متاسف و متاثرم و به خانواده‌های آنها تسلیت عرض میکنم و امیدوارم ارواح مطهر این جانباختگان هم با شهید سلیمانی محشور شوند.

چهره های غبار گرفته را باز کرد شهید سلیمانی با این شهادت. دشمنان در مقابل عظمت ملت ایران احساس خضوع کردند. ممکن است به رو نیاورند اما چاره‌ای ندارند. ‌آن دشمنی که سعی می‌کند این مجاهد عظیم‌القدر را و این سردار فرمانده مبارزه‌ی با تروریسم را به عنوان یک تروریست معرفی کند، آمریکایی‌های بی‌انصاف و دروغگو، آمریکایی‌های هجوگو که واقعاً ارزشی برای حرف‌هایشان نمی‌شود قائل شد؛ ملت ایران زد توی دهن اینها.

حالا وظیفه ما چیست؟ بحث انتقام و اینها بحث دیگری است. حالا یک سیلی دیشب به اینها زده شد. این مسئله دیگری است. آنچه در مقام مقابله مهم است؛ کارهای نظامی به این شکل کفایت آن را نمی‌کند. آنچه مهم است بایستی حضور فسادبرانگیز آمریکا در این منطقه تمام شود. آنها در این منطقه جنگ آوردند اختلاف و فتنه و ویرانی آوردند. خراب شدن زیربناها را آوردند؛ البته هرجا قدم گذاشتند در دنیا همینطور عمل کردند. ما فعلا منطقه خودمان جلوی چشم ماست. اصرار هم دارند که همین فساد و ویرانگری را نسبت به ایران عزیز و جمهوری اسلامی هم داشته باشند. هی اصرار می‌کنند این مسئله مذاکره و نشستن پشت میز و اینها مقدمه‌ی دخالت‌ها و حضورهاست.این باید به پایان برسد. این منطقه قبول نمی‌کند حضور آمریکا را در کشورهای منطقه. ملت‌های منطقه قبول نمی‌کنند. دولتهای برخاسته از ملتها بدون تردید قبول نمی کنند.

آنچه وظیفه ما به عنوان مردم و جمهوری اسلامی است: اولاً دشمن شناسی است و در مقابل دشمن اشتباه نکنیم. نگوییم که همه می‌دانیم؛ بلکه همه میدانید که دشمن آمریکا و استکبار و صهیونیسم است اما تلاش وسیعی دارد انجام می شود که این قضیه را برعکس و نظر مردم را برعکس کنند. با شیوه‌های پیچیده تبلیغاتی. همه باید مراقب باشند. دشمن شناسی بسیار مهم است. در مقام بعد، دانستن نقشه دشمن که چه می‌خواهد بکند؟ و بعد دانستن شیوه مقابله با نقشه دشمن. این را باید مردم بدانند. اتکای ما به مردم است. جمهوری اسلامی بدون خواست و کمک مردم و بدون آرای موافق و مثبت و اراده‌های مردم که چیزی نیست. معنایی ندارد. مردم باید هم دشمن را بشناسند هم شیوه‌های کاری دشمن را بدانند و هم نحوه‌ی مقابله با این شیوه ها را بدانند. این کار صاحبان فکر است خوشبختانه امروز در کشور مردان شجاع و باتدبیر کم نداریم. در عرصه سیاسی و نظامی و علمی. افراد باتدبیر و شجاع و آگاه و دانایی داریم. باید سخن اینها شنیده شود. کاری که اینها مناسب می‌دانند در سطح کشور در سطح جامعه به نحو درستی انجام بگیرد. ما کم نداریم؛ تربیت شدگان مکتب امام خوشبختانه روز به روز بیشتر می‌شوند. امام فرمودند یکبار در جنگ که فتح‌الفتوح انقلاب تربیت جوانها و رشد دادن این نهالهای بالنده است. حق با ایشان بود. حکمت امام. اینهمه کارهای مهم در مقابل این کوچک است.

دشمن را بشناسیم؛ این را به طور قاطع می‌گویم دشمن عبارت است از آمریکا و رژیم صهیونیستی و دستگاه استکبار که فقط آمریکا و فقط دولتها نیستند. مجموعه‌ای از کمپانی‌ها و غارتگران دنیا و ستمکاران دنیا هستند که با هر مرکزی که با ستم و غارتگری مخالف باشد مخالفند. حالا اگر دولتی در منطقه یا بیرون منطقه حرفی علیه ما بزند این را دشمن به حساب نمی‌آوریم. مادامی که در خدمت دشمن نباشد. در شناخت دشمن نباید اشتباه کرد. اگر این را دانستیم، راه مقابله ی با نقشه دشمن را هم اگر دانستیم؛ نقشه دشمن این است که جوانان ما را، مردم ما را، در بخش‌های گوناگون دچار خلل در عزم و اراده  کند. این نقشه اساسی دشمن است. تردیدافکنی در ایمان مردم و در عزم راسخ مردم. یعنی همان دو عنصر ایمان و غیرت دینی. دشمن به دنبال این است و می‌دانند اگر این اتفاق افتاد قدرت تهاجمی و حتی قدرت دفاعی جمهوری اسلامی هم تحت تاثیر قرار گرفته و از بین خواهد رفت.

رهبر انقلاب در بخش دیگری از سخنرانی‌شان گفتند که مصوبه روز گذشته مجلس شورای اسلامی و مصوبه مجلس عراق درباره اخراج آمریکایی ها از این کشور مصوبات بسیار خوبی بود.

کلید واژه ها: مقام معظم رهبری انتقام موشکی ایران و امریکا شهادت سردار سلیمانی واکنش ایران به ترور سردار سلیمانی


( ۱۶ )

نظر شما :

فاطمه رستگار ۱۸ دی ۱۳۹۸ | ۱۳:۲۸
بسیار عالی درود بر این رهبر فرزانه و حکیم که همواره با تدبیر و قاطعیت مایه دلگرمی مردم کشورش میشه