افراطی ها کماکان به دنبال تخریب

جنگ دینی با آغاز ماه رمضان؟

۱۶ اسفند ۱۴۰۱ | ۰۸:۰۰ کد : ۲۰۱۸۱۲۷ اخبار اصلی ایران و عربستان در بستر تحولات خاورمیانه
به گفته ناظران تحولات منطقه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان رژیم اشغالگر برنامه‌های خود را برای تشدید فشار بر فلسطینی‌ها شدت بخشیده است. در همین باره تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه اعلام کرد که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم از پلیس خواسته است به عملیات تخریب خانه‌ها و حتی مساجد فلسطینی در قدس اشغالی تحت عنوان تخریب خانه‌های بدون مجوز ساخت در طو ماه مبارک رمضان نیز ادامه دهد.
جنگ دینی با آغاز ماه رمضان؟

حسین فاطمی، روزنامه نگار

دیپلماسی ایرانی: به رغم تداوم و تشدید واکنش ها و حتی محکومیت های جهانی نسبت به اوج گیری جنایات دولت افراطی نتانیاهو و شهرک نشینان علیه مردم فلسطین، صهیونیست ها هم چنان به تجاوزات خود ادامه می دهند. در جدیدترین مورد سربازان اسرائیلی یک مسجد و یک خانه کوچک را در کرانه باختری اشغالی واقع در جنوب شرق بیت لحم به بهانه نداشتن مجوز ساخت تخریب کردند.

به گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) اعلام کرد، نیروهای اسرائیلی به منطقه «ام سعید» واقع در حدفاصل شهر بیت فجار و روستای مرح معلا یورش برده و مسجد واقع در زمین یک شهروند فلسطینی را تخریب کردند. همچنین خبرگزاری وفا گزارش داد، نیروهای اشغالگر یک خانه کوچک مخصوص فروش چتر واقع در روستای بیت تمار را تخریب کردند.

البته به گفته ناظران تحولات منطقه با نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان رژیم اشغالگر برنامه‌های خود را برای تشدید فشار بر فلسطینی‌ها شدت بخشیده است. در همین باره تلویزیون رژیم صهیونیستی دیروز دوشنبه اعلام کرد که ایتمار بن گویر، وزیر امنیت داخلی این رژیم از پلیس خواسته است به عملیات تخریب خانه‌ها و حتی مساجد فلسطینی در قدس اشغالی تحت عنوان تخریب خانه‌های بدون مجوز ساخت در طو ماه مبارک رمضان نیز ادامه دهد.

این در حالی است که به گزارش رسانه‌های صهیونیستی، پلیس اسرائیل در طول سال‌های قبل از تخریب خانه‌های فلسطینیان قدس در ماه مبارک رمضان اجتناب می‌کرد. بن گویر همچنین روز یکشنبه هم هر نوع آتش‌بازی در قدس اشغالی را ممنوع کرده و بهانه آورده بود که ممکن است که از مواد محترقه علیه پلیس اسرائیل در منطقه باب العامود قدس استفاده شود.

همزمانی عید «پسح» یهودی با سومین هفته ماه مبارک رمضان و همچنین حضور افراط‌ گراها در کابینه جدید اسرائیل سناریوها درباره احتمال اعمال تدابیر سختگیرانه برای ورود به مسجد الاقصی و اقامه نماز در آنجا یا تشدید جبهه غزه به بهانه صدور تنش‌های داخل اسرائیل به بیرون از آن جدی‌تر کرده است. فلسطینی‌ها می‌گویند رمضان امسال را هم با تجمع در باب العامود و پخش سرودهای شاد محلی در محله‌های بخش قدیمی قدس و چراغانی کردن محله‌ها تدابیر امنیتی رژیم صهیونیستی را به چالش می‌کشند.

اما قبل از رسیدن به ماه رمضان و تداخل عید پسح یهودی، از هم اکنون عید مساخر یهودی به پررنگ شدن محدودیت ها علیه مردم فلسطین منجر شده است. پیرو این مسئله آنگونه که مسئولان رژیم صهیونیستی اعلام کردند به مناسبت عید «مساخر» یهودیان، کرانه باختری و غزه از عصر دیروز دوشنبه بسته شد که این مسدودیت تا بامداد پنج‌شنبه ادامه خواهد یافت. این تصمیم در حالی گرفته شده که به دلیل یورش‌های سربازان اسرائیلی و شهرک‌نشین‌ها به شهرها و روستاهای فلسطینی در کرانه باختری، این منطقه دچار تنش است.

در آن سو برخی کارشناسان مستقل سازمان ملل فوریه گذشته از جامعه جهانی خواستند که اقداماتی را علیه طرح‌های برنامه‌ریزی شده اسرائیل برای تخریب ساختمان‌های فلسطینی در کرانه باختری در پیش بگیرند. طبق گزارش دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل، رژیم صهیونیستی در سال جاری میلادی ۱۳۲ ساختمان متعلق به فلسطینی‌ها شامل ۳۴ ساختمان مسکونی و ۱۵ ساختمان ساخته شده با کمک‌های مالی را تخریب کرد که این آمار رشد ۱۳۵ درصدی طرح‌های تخریب را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد.

همچنین شبکه خبری الجزیره گزارش داد، فلسطینی‌ها پس از یک هفته تعطیلی شهرک حواره با حکم نظامی اسرائیل، مراکز تجاری خود را بازگشایی کردند. ۲۶ فوریه گذشته شهرک‌نشین‌های اسرائیلی حملات بی‌سابقه‌ای به حواره داشتند که در نتیجه آن یک فلسطینی به شهادت رسیده و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند، این افراطی‌ها در یورش خود به حواره ده‌ها واحد مسکونی و خودرو را آتش زده و تخریب کردند.

کلید واژه ها: اسرائیل فلسطینیان ماه رمضان بنیامین نتانیاهو بن گویر


( ۷ )

نظر شما :